Säljstart för 32 nya lägenheter i Hills Villastad

Precis invid Hills golfbana i Mölndal utanför Göteborg utvecklar konsortiet Hills Golf & Sports Club och Veidekke Eiendom ett helt nytt bostadsområde med olika typer av bostäder och ägandeformer. När försäljningen av 36 nya rad- och parhus i området drog igång i våras fanns en försiktig optimism om ett positivt mottagande trots den då lite svaga bostadsmarknaden. Tre månader senare var det slutsålt.

- Vi upplever att intresset är fortsatt stort och att det är många blivande Hillsbor som i princip står redo för att köpa inför säljstarten. Det är tydligt att kombinationen av rätt produkt, pris och läge har varit framgångsfaktorn, säger Melissa Mahan, försäljningschef region Väst på Veidekke Eiendom.

Hills Villastad kommer att bestå av cirka 350 nya bostäder när det är färdigbyggt. Den första deletappen i projektet är i princip slutsåld och 24 september påbörjas försäljningen av 32 nya bostadsrätter i Hills Villastad Cederbacken. De nya villalägenheterna, som arkitekterna på Sweco Architects gärna kallar bostäderna för, har en boyta om 49,5-101 kvm som fördelar sig på 2-4 rum och kök med balkong, uteplats eller stor terrass. Ägandeformen är bostadsrätt och de kostar från 2 175 000 kr.

- Det är tydligt att det här områdets naturliga karaktär lockar många. Här lever du en otvungen livsstil mitt i naturen med alla möjligheter till både lugn och aktivitet, och dessutom med bekväm närhet till både Göteborgs och Mölndals city, fortsätter Melissa Mahan.

Bostadsrätterna i Hills Villastad Cederbacken ligger högt placerade och har fin utsikt mot de gröna omgivningarna. Fasaderna i varmgrå färg med partier av cederträ smälter fint in i omgivande natur och ramar in hela bostadsområdet mot norr. Varje lägenhet har en eller flera uteplatser med mycket sol under hela dagen och bostäderna på översta våningen har stora privata terrasser.

- Möjligheten att bo bekvämt som i en villa men med lägenhetens - och framförallt bostadsrättens - alla fördelar attraherar allt fler. Som boende här i Hills Villastad kan man kombinera det med en direkt närhet till naturen och golfklubbens alla aktiviteter såsom golf, padeltennis, yoga, gym och restaurang, säger Melissa Mahan.

För mer information om projektet, vänligen besök:

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Melissa Mahan, försäljningschef Väst Veidekke Eiendom, 072-227 94 34

Jonas Engelblom, kommunikations- och marknadschef Veidekke Eiendom, 070-222 92 23

• Västra Götaland

Veidekke Eiendom AB och Veidekke Entreprenad AB ingår i Veidekke ASA som är Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 8 600 anställda. Veidekke ASA är noterat på Oslobörsen och hade 2018 en omsättning på ca 35,6 miljarder NOK.

Veidekke i Sverige bedriver såväl bostadsutveckling som entreprenadverksamhet inom bygg- och anläggningsområdet. Verksamheten i Sverige har ca 2 400 anställda och en omsättning på ca 10,9 miljarder SEK (2018). _____________________________________________________________________________________________________________

Veidekke Eiendom AB, Box 1503 SE-172 29 Sundbyberg, Svetsarvägen 15, SE-171 41 Solna tfn +46 8 635 61 00