Slutsålt i Malmö Living – 86 nya bostäder i Malmös tredje högsta bostadshus

Malmös tredje högsta bostadshus, Malmö Living, är slutsålt och under hösten flyttar de första hushållen in i de nya bostäderna. Bostadshuset byggs i direkt anslutning till Malmö Centralstation och är 20 våningar högt. Huset består av totalt 86 bostäder och en av dessa lägenheter såldes för 81 460 kr per kvadratmeter, vilket var prisrekord i Malmö vid tillfället.

Bostadsmarknaden i Malmö går starkt och vi har haft ett stort intresse för projektet sedan start. Malmö Living är ett unikt bostadshus på flera sätt och det är tydligt att många efterfrågar moderna nyproducerade lägenheter, med alla de fördelar som det innebär, säger Karin Schening, försäljningschef region Syd på Veidekke Bostad

Alla lägenheter i Malmö Living har höga arkitektoniska kvaliteter och individuella balkonger för att ta tillvara på varje bostads alldeles unika läge. I gatuplanet har byggnaden en markerad utformning med två lokaler, plats för cykeluppställning samt en cykelpool med lådcyklar. På våning sju finns en gemensam takterrass på det anslutande kontorshuset.

Inför säljstarten hade vi över 3 000 intresseanmälningar och efter bara en månad var 85 procent av alla lägenheter i projektet sålda. Det är verkligen en försäljningssuccé och det känns givetvis fantastiskt att vi snart är i mål. Projektet fortskrider enligt den ursprungliga tidplanen och förhoppningsvis kan de första köparna flytta in i sina nya bostäder från slutet av oktober, säger Mats Lorentz, försäljningsansvarig för Malmö Living

För mer information om Malmö Living, vänligen besök

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karin Schening, försäljningschef region Syd, Veidekke Bostad, 070-619 29 05
Mats Lorentz, försäljningsansvarig Malmö Living, Veidekke Bostad, 073-086 98 23
Jonas Engelblom, kommunikationschef, Veidekke Bostad, 070-222 92 23

Veidekke Bostad AB och Veidekke Entreprenad AB ingår i Veidekke ASA som är ett av Skandinaviens största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 8 000 anställda. Veidekke ASA är noterat på Oslobörsen och hade 2017 en omsättning på ca 32 miljarder NOK.

Veidekke i Sverige bedriver såväl bostadsutveckling som entreprenadverksamhet inom bygg- och anläggningsområdet. Verksamheten i Sverige har ca 2 000 anställda och en omsättning på ca 10 miljarder SEK (2017). _____________________________________________________________________________________________________________