​Slutsålt i Uppsalas högsta bostadshus Uppsala View

Bostadsprojektet Uppsala View är slutsålt. Projektet har utvecklats av Veidekke Eiendom och med sina cirka 52 meter är det stadens högsta bostadshus. Huset inrymmer 80 lägenheter och nu har samtliga bostäder i projektet sålts. De nya bostäderna började byggas i juni 2017 och de sista köparna flyttar in under sommaren 2020.

-Det känns givetvis fantastiskt att alla bostäder i Uppsala View nu är sålda. Vi visste från start att det här skulle bli ett unikt projekt och det har varit väldigt givande att vara med och utveckla ett nytt landmärke i Uppsala, säger Åsa Lagerlöf, försäljningschef Mälardalen, Veidekke Eiendom

Uppsalas View är beläget i Gränby i norra Uppsala och huset har ritats av arkitekten Nina Wittlöv Löfving från White arkitekter. Lägenheterna i huset har en boyta om 25-76 kvm som fördelar sig på 1-3 rum och kök. Alla boende har tillgång till en gemensam takterrass och de flesta har även egna inglasade balkonger i sina bostäder, som skapar ett extra rum och blir en naturlig förlängning av vardagsrummet. Under huset finns även ett garage där alla boende i huset har möjlighet att parkera sin bil.

-Vi gläds åt att varje vecka få nya rapporter från projektets mäklare som träffar inflyttade kunder som berättar hur nöjda och glada de är över sina nya bostäder. Många med oss verkar tycka att det har blivit ett väldigt vackert bostadshus som man trivs att bo i och som är positivt för området som helhet, säger Åsa Lagerlöf

Mer information om Uppsala View finns här:

För mer information och intervjuer, vänligen kontakta:
Åsa Lagerlöf, Försäljningschef Mälardalen, Veidekke Eiendom, 070-323 91 36
Ann-Sophie Forsberg, Affärsenhetschef, Veidekke Eiendom, 070-797 54 01
Jonas Engelblom, Marknad- och kommunikationschef, Veidekke Eiendom, 070-222 92 23

• Stockholm

Veidekke Eiendom AB och Veidekke Entreprenad AB ingår i Veidekke ASA som är Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 8 600 anställda. Veidekke ASA är noterat på Oslobörsen och hade 2019 en omsättning på ca 38,8 miljarder NOK.

Veidekke i Sverige bedriver såväl bostadsutveckling som entreprenadverksamhet inom bygg- och anläggningsområdet. Verksamheten i Sverige har ca 2 400 anställda och en omsättning på ca 12,1 miljarder NOK (2019). _____________________________________________________________________________________________________________

Veidekke Eiendom AB, Box 1503 SE-172 29 Sundbyberg, Svetsarvägen 15, SE-171 41 Solna tfn +46 8 635 61 00

Ann-Sophie Forsberg

Affärsenhetschef Mälardalen Veidekke Eiendom AB +46 707 97 54 01