Slutsålt i Veidekkes projekt Kallhällsparken

Veidekke Bostads projekt Kallhällsparken i Kallhäll, strax utanför Stockholm, är slutsålt. Totalt har 146 nybyggda bostadsrätter byggts och de flesta köpare har nu flyttat in. Lägenheterna har en boyta om 30-95 kvm som fördelas på 1-4 rum och kök.

- Det har varit ett stort intresse för Kallhällsparken och vi har sålt ungefär fyra lägenheter i månaden sedan säljstarten i november 2015. Responsen från köparna har varit väldigt bra - de boende trivs och grannsämjan är god, säger Fredrik Näverfelt, säljansvarig Veidekke Bostad

Kallhällsparken har på kort tid blivit ett område som folk känner till, med dess naturfärgade fasader, sedumtak och växtnät. De nya bostadshusen sticker ut och ramar in den fina intilliggande parken. Alla bostäder har även balkong eller uteplats vilket gör att de boende kan njuta av en direkt kontakt med naturen.

- Det är en härlig mix av boende i Kallhällsparken, pensionärer som sålt villan och vill ha ett bekymmersfritt boende, barnfamiljer som söker lugn parkmiljö och fin lekplats på kort avstånd, samt unga par och singlar, säger Sandra Nothin på Svensk Fastighetsförmedling

I närheten av de nybygga lägenheterna bygger Veidekke Bostad fyra nyproducerade radhus, i tre plan med underbara takterrasser. De läggs ut till försäljning under hösten och i samband med detta publiceras även mer information kring detta.

För mer information, vänligen kontakta:

Fredrik Näverfelt, säljansvarig Veidekke Bostad, 072-452 12 26
Sandra Nothin, mäklare på Svensk Fastighetsförmedling, 0707-10 33 78

• Stockholm

Veidekke Bostad AB och Veidekke Entreprenad AB ingår i Veidekke ASA som är Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 8 600 anställda. Veidekke ASA är noterat på Oslobörsen och hade 2018 en omsättning på ca 35,6 miljarder NOK.

Veidekke i Sverige bedriver såväl bostadsutveckling som entreprenadverksamhet inom bygg- och anläggningsområdet. Verksamheten i Sverige har ca 2 400 anställda och en omsättning på ca 10,9 miljarder SEK (2018). _____________________________________________________________________________________________________________