Veidekke Bostad AB dementerar uppgifter från ”Rädda Engelbrekt”

I ett pressmeddelande från den 17 november 2010 framkommer det från ”Rädda Engelbrekt” felaktiga uppgifter gällande Veidekke Bostad AB.

- Veidekke Bostad AB har inga avtal med och har inte betalat några pengar till den idrottslärare som ”Rädda Engelbrekt” antyder i sitt pressmeddelande från den 17 november 2010, säger Mårten Othérus regionchef Mälardalen på Veidekke Bostad AB.

- Eftersom Veidekke Bostad inte har något avtal med idrottsläraren har vi vid upprepande tillfällen begärt att idrottsläraren stryker Veidekke Bostad AB från sin hemsida, avslutar Mårten Othérus.

För frågor kontakta:

Mårten Otherus, regionchef Mälardalen på Veidekke Bostad AB, tfn  +46 8 635 61 03

• engelbrekt
  • sädesärlan
  • veidekke bostad

• Stockholm

Sedan år 2000 har vi utmanat den svenska byggbranschen. Med tydliga värderingar, delägarskap och medarbetarinvolvering har vi befäst vår plats på kartan och på vägen har vi nog fått ett och annat ögonbryn att skjuta i höjden. Veidekke startade 1936 och är idag Skandinaviens fjärde största byggföretag. Vår affärsidé är enkel men förbluffande unik. Vi bygger vackra, genomtänkta och funktionella hem till ett attraktivt pris. Nu fortsätter vi att satsa på bostäder som både är attraktiva för våra kunder och hållbara ur ett klimatperspektiv.
_______________________________________________________________________________________________________

Veidekke Bostad AB.
Box 1503, Löfströms Allé 7, SE-172 29 Sundbyberg, tfn +46 8 635 61 00