Veidekke Bostad partner i ny mötesplats för Malmös entreprenörer – med affärsutveckling och försäljning i centrum

På torsdag den 29 september öppnar EC1 Entreprenörscenter sin verksamhet i centrala Malmö. I lokalerna på Baltzarsgatan 18 skapas en mötesplats där entreprenörer från alla branscher kan mötas för att utveckla sin affär och sin försäljning. Veidekke Bostads AB är en av flera initiativtagare till centret vars uppgift är att skapa förutsättningar för nya lokala företag att etablera sig. Invigningstalar gör bland andra Per-Ingemar Persson, Koncerndirektör Veidekke ASA.

Hos EC1 Entreprenörscenter kan mindre företag i alla branscher, både gröngölingar och gamla rävar, hyra kontor eller arbetsplats. Tanken är att både nystartade och mer etablerade företag ska samlas i en dynamisk miljö. Till stöd finns även ett etablerat kontaktnät av erfarna entreprenörer och affärsrådgivare. EC1 ska bli en plats där den som har driv ska kunna utveckla sina idéer till affärer.

Initiativtagare till EC1 Entreprenörscenter är bland annat Bengt E Svensson genom Motivationshuset, Stena Fastigheter och Veidekke Bostad, som stödjer verksamheten ekonomiskt under uppbyggnaden.

”Vi har tagit plats som partner till EC1 eftersom vi vill stödja utvecklingen av vassa företag som kan bidra till regionens tillväxt. Malmö behöver fler snabbfotade, entreprenörsdrivande företag och vi kan bidra med erfarenheter och nätverk från fastighets- och bostadsbranschen, säger Claes Jeppsson”, regionchef Veidekke Bostad AB.

EC1 Entreprenörscenter öppnar på torsdag den 29 september kl. 16.00 Baltzarsgatan 18. Malmös näringslivsdirektör Pehr Andersson inviger officiellt den nya mötesplatsen för entreprenörer, där affärsutveckling och försäljning står i centrum.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Claes Jeppsson, regionchef Veidekke Bostad AB: +46 70 2055125
claes.jeppsson@veidekke.se

Max Ney, Kommunikationschef Veidekke Sverige: +46 70 4402021
max.ney@veidekke.se

• ec1
  • ec1 entreprenörscenter
  • skåne
  • tillväxt
  • företagande
  • företag
  • entreprenörer
  • veidekke bostad

Sedan år 2000 har vi utmanat den svenska byggbranschen. Med tydliga värderingar, delägarskap och medarbetarinvolvering har vi befäst vår plats på kartan och på vägen har vi nog fått ett och annat ögonbryn att skjuta i höjden. Veidekke startade 1936 och är idag Skandinaviens fjärde största byggföretag. Vår affärsidé är enkel men förbluffande unik.  Vi bygger vackra, genomtänkta och funktionella hem till ett attraktivt pris. Nu fortsätter vi att satsa på bostäder som både är attraktiva för våra kunder och hållbara ur ett klimatperspektiv.

_______________________________________________________________________

Veidekke Bostad AB, Box 1503 SE-172 29 Sundbyberg, Löfströms Allé 7 SE-172 66 Sundbyberg, tfn +46 8 635 61 00

E-post: info@veidekke.se - Internet: www.veidekke.se

Finansiell information om Veidekke finns på www.veidekke.com