Veidekke byggstartar i Helsingborg

Kommunstyrelsens ordförande i Helsingborgs stad, Peter Danielsson, har idag tagit första spadtaget för Veidekke Bostads nya åttavåningshus i Rydebäck.

- Jag är glad att vi kommer igång med projektet, säger regionchef Claes Jeppsson på Veidekke Bostad i Skåne. Det är vårt första projekt i Helsingborgs stad och jag ser detta som början på ett långt och fruktbart samarbete mellan Veidekke och kommunen. Läget kunde inte vara bättre i Rydebäck med en placering precis invid Pågatågsstationen blir hela regionens arbetsmarknad lätt tillgänglig för de boende, fortsätter Claes Jeppsson.

- Projektet omfattar 28 bostadsrätter. Intresset för projektet har varit stort trots finansoron och det är ännu ett tecken på att bostadsmarknaden i Skåne har kommit igång igen, avslutar Claes Jeppsson.

Byggnaden

Bostadsrättsföreningen Havstornet