Veidekke i Sverige söker ett nytt huvudkontor

Veidekke växer inom sina verksamhetsområden bostadsutveckling och entreprenadverksamhet. Därför är behovet stort för ett nytt modernt huvudkontor på cirka 5 000 kvadratmeter. För att företaget ska kunna profilera sig ytterligare mot marknaderna behöver medarbetarna lokaler som är anpassade efter moderna arbetsmetoder.

Idag har Veidekkes sitt huvudkontor i Sundbyberg, Marabouhuset. Företaget vill medverka till en god stadsbyggnad och ser gärna det nya huvudkontoret som en del av en större etablering.

Nuvarande avtal i Marabouhuset går ut den sista april 2015.

För ytterligare information kontakta:

Erik Alteryd, VD Veidekke Entreprenad AB, tfn +46 8 635 61 50

Per-Martin Eriksson, VD Veidekke Bostad AB, tfn +46 8 635 61 15

• huvudkontor
  • moderna lokaler

• Stockholm

Veidekke Bostad AB och Veidekke Entreprenad AB ingår i Veidekke ASA som är Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 6 250 anställda. Veidekke ASA är noterat på Oslobörsen och hade 2010 en omsättning på ca 16,3 mdr NOK.

Veidekke i Sverige bedriver såväl bostadsutveckling som entreprenadverksamhet inom bygg- och anläggningsområdet. Verksamheten i Sverige har ca 1 000 anställda och en omsättning på ca 3,6 mdr SEK (2010). Huvudmarknader är Stockholm/Mälardalen, Skåne samt Västsverige.

_____________________________________________________________________________________________________________

Veidekke Entreprenad AB, Box 1503, Allén 7, SE-172 29 Sundbyberg, tfn +46 8 635 61 00

E-post: info@veidekke.se - Internet: www.veidekke.se

Finansiell information om Veidekke finns på www.veidekke.no