Veidekke Kommersiellt rekryterar marknadschef

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2019 09:00 CET

Robert Bolmgren

Nybildade Veidekke Kommersiellt rekryterar Robert Bolmgren som ny marknadschef och ansvarig för uthyrningsverksamheten. Närmast kommer Robert från NCC Property Development där han var nordisk försäljningschef.

- Vi ser verkligen fram emot att Robert, med sin breda och gedigna kompetens, ansluter till oss. Han kommer verkligen att bidra till vår långsiktiga satsning på kommersiell fastighetsutveckling, säger Torbjörn Wiberg, VD för Veidekke Kommersiellt AB.

Veidekke Kommersiellt AB är inriktat mot kontor, samhällsfastigheter och hotell. Bolaget ägs av Veidekke Bostad och STOS Fastigheter.

- Det känns väldigt inspirerande att få vara med från början och bygga upp en helt ny verksamhet, säger Robert Bolmgren.

För ytterligare information, kontakta:

Torbjörn Wiberg, VD, Veidekke Kommersiellt, 070-689 20 16
torbjorn.wiberg@veidekke.se

Jonas Engelblom, kommunikationschef, Veidekke Bostad, 070-22 29 223
jonas.engelblom@veidekke.se

Veidekke Bostad AB och Veidekke Entreprenad AB ingår i Veidekke ASA som är ett av Skandinaviens största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 8 000 anställda. Veidekke ASA är noterat på Oslobörsen och hade 2017 en omsättning på ca 32 miljarder NOK.

Veidekke i Sverige bedriver såväl bostadsutveckling som entreprenadverksamhet inom bygg- och anläggningsområdet. Verksamheten i Sverige har ca 2 000 anställda och en omsättning på ca 10 miljarder SEK (2017). _____________________________________________________________________________________________________________