Veidekke och Färgfabriken har en utställning ihop

I morgon lördag 24 april har utställningen Building Blocks vernissage på Färgfabriken i Stockholm. Veidekke Entreprenad AB har haft nöjet att sponsra utställningen med byggmaterial, konstruktions- och arbetshandlingar samt arbetsledning av studerande från Hermods yrkesutbildning.

- Vi har valt att sponsra en fantastiskt rolig utställning som i allra högst grad berör vår verksamhet och alla vårs framtid - hur barn och ungdomar ser på byggande och arkitektur. Färgfabriken är dessutom i Stockholmsregionen en viktig inspiratör i samhällsdiskussionen kring framtida stads- och samhällsplanering och är en stark röst och opinionsbildare i samhällsdebatten, säger Erik Alteryd, VD Veidekke Entreprenad AB.

- Som engagerad samhällsbyggare har vi ett ansvar att tillsammans med andra aktörer i branschen söka bidra och stimulera till en vidareutveckling av idéer kring byggtekniker, stadsplanering, klimat- och miljöengagemang osv. Vi är glada över att genom vårt engagemang i Färgfabriken få bidra till detta, avslutar Erik.

Mer om Veidekke hittar du på vår hemsida www.veidekke.se. Här kommer även foton från lördagens vernissage att finnas tillgängliga.

För mer information kontakta:

Erik Alteryd, VD, Veidekke Entreprenad AB, tfn +46 8 635 61 50
Stina Möller, Strategi & Utveckling, Veidekke Entreprenad AB, tfn +46 8 635 61 55
Sylvianne Bergman, Informationsansvarig, Veidekke Entreprenad AB, tfn +46 8 635 61 11

• Arkitektur

• färgfabriken
  • building blocks
  • veidekke

• Stockholm

Sedan år 2000 har vi utmanat den svenska byggbranschen. Med tydliga värderingar, medägarskap och medarbetarinvolvering har vi befäst vår plats på kartan och på vägen har vi nog fått ett och annat ögonbryn att skjuta i höjden. Norska Veidekke startade 1936 och är i dag Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 6 000 anställda. Vår affärsidé är enkel. Men förbluffande unik. Vi skall bygga en bättre framtid för människor. Bland annat bygger Veidekke klimatsmarta bostäder och kontor enligt byggkonceptet TellHus™, som reducerar koldioxidutsläppen från byggande och boende med drygt 50 % jämfört med ett normhus.
___________________________________________________________________________________________________________

Veidekke Entreprenad AB, Box 1503, Allén 7, SE-172 29 Sundbyberg, tfn +46 8 635 61 00
E-post: info@veidekke.se - Internet: www.veidekke.se
Finansiell information om Veidekke finns på www.veidekke.no