Veidekke ska förbättra nationellt- och regionalt vägnät inom Västsvenska paketet

Trafikverket har gett Veidekke Entreprenad AB förtroendet att bland annat bygga busskörfält och bussterminal inom geografiska området Västra Göteborg och Öckerö kommun.

- Tillsammans med Trafikverkets projektledare och projektörer samt Veidekke Entreprenads personal kommer vi att bilda ett projektteam som arbetar med alla aktuella åtgärder inom det geografiska området. Det ska bli utvecklande att få samarbeta så nära Trafikverket, säger Malte Niclasson Regionchef Veidekke Entreprenad AB, Region Väst

Arbete kommer att pågå från år 2011 till år 2013 med möjlighet till förlängning. Byggkostnaderna bedöms att ligga på mellan 120 MSEK och 160 MSEK.

Är du nyfiken och vill veta mer får du gärna kontakta:

Malte Niclasson Regionchef Veidekke Entreprenad AB, Region Väst

Telefon: 031 - 50 56 66

E-post: malte.niclasson@veidekke.se

• anläggningsarbete
  • veidekke region väst
  • infrastruktur
  • infrastrukturpaket
  • bussfiler
  • bussterminal

Veidekke Entreprenad AB ingår i Veidekke ASA som är Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 6 000 anställda. Veidekke är noterat på Oslobörsen och hade 2009 en omsättning på ca 15,6 mdr NOK (ca 18,9 mdr SEK).

Veidekke Entreprenad AB, Region Väst, är västra Sveriges ledande entreprenadföretag inom husbyggnation och anläggnings- verksamhet. Största delen av verksamheten bedrivs i huvudsak med industrin, stora fastighetsägare, stat och kommun som kunder.

________________________________________________________________________________________________________

Veidekke Entreprenad AB, Region Väst
Falkenbergsgatan 3, SE-412 85 Göteborg
Tfn +46 31 50 56 00