Veidekke vässar bostäderna i Bromma, Annedal

I kvarteret Nattpappan, intill Bällstaån, kommer Veidekke bygga 70 klimatsmarta bostadsrätter åt bostadsrättsföreningen Strandlycka. Det första spadtaget sker under våren år 2011 och inflyttning beräknas ske hösten år 2012. Signifikant för husen kommer att vara de triangelformade balkongerna.

Samtliga bostäder kommer att få ett underbart läge invid Bällstaån. Samtidigt är det bara ett stenkast till Sveriges vackraste park, Marabouparken. Utöver vackra reakrations områden kommer bostadsköparna erbjudas bekvämlighet i form av gångavstånd till Sundbybergs Centrum, kommunikationer och service, säger Alf Tördal projektledare på Veidekke Bostad AB

I Annedal växer ett nytt barnvänligt bostadsområde fram. Tre nya parker planeras tillsammans med nya förskolor och skolor. Bostäderna i Brf Strandlyckan kommer att vara välplanerade och klimatsmarta. Storlekarna varierar från två rum och kök upp till fem rum och kök. Samtliga lägenheter har triangelformade balkonger eller uteplats, de allra flesta i västerläge. Totalentreprenadkontraktet är på 115 Mkr.

- Veidekke kommer på flera sätt att vässa de bostäder som vi bygger i Annedal. Från triangelformade balkonger till klimatsmarta lösningar. Att de boende dessutom kan förbättra sin ekonomi samtidigt som koldioxidutsläppen reduceras, är en ekvation som alla vinner på, säger David Grimheden arbetschef på Veidekke Entreprenad AB

Är du nyfiken och vill veta mer får du gärna kontakta:

Alf Tördal, projektledare på Veidekke Bostad AB, Region Mälardalen
Tfn: 08-635 61 82, E-post: alf.tordal@veidekke.se

David Grimheden, arbetschef på Veidekke Entreprenad AB, Region Bygg Stockholm
Tfn: 0733-55 99 47, E-post: david.grimheden@veidekke.se

• klimatsmart
  • bromma
  • annedal
  • veidekke bostad
  • veidekke bygg stockholm
  • tellhus
  • nyproduktion
  • bostäder

• Stockholm

Veidekke Bostad AB och Veidekke Entreprenad AB ingår i Veidekke ASA som är Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 6 000 anställda. Veidekke ASA är noterat på Oslobörsen och hade 2009 en omsättning på ca 15,6 mdr NOK (ca 18,9 mrd SEK).

Veidekke i Sverige bedriver såväl bostadsutveckling som entreprenadverksamhet inom bygg- och anläggningsområdet. Verksamheten

i Sverige har ca 1 000 anställda och en omsättning på ca 3,1 mdr SEK (2009). Huvudmarknader är Stockholm/Mälardalen, Skåne samt Västsverige.

_____________________________________________________________________________________________________________

Veidekke Bostad AB, Box 1503, Löfströms Allé 7, SE-172 29 Sundbyberg, tfn +46 8 635 61 00

Veidekke Entreprenad AB, Box 1503, Löfströms Allé 7, SE-172 29 Sundbyberg, tfn +46 8 635 61 00

E-post: info@veidekke.se - Internet: www.veidekke.se