Veidekkes radhus i Upplands Väsby slutsålda en månad efter säljstart

Veidekke Eiendoms nya radhus i Upplands Väsby utanför Stockholm har sålt slut mindre än en månad sedan den allmänna säljstarten. Det aktuella projektet Prästgårdsängarna består av totalt 21 radhus med flexibel planlösning som anpassas efter köparnas egna önskemål. Radhusen är designade enligt Veidekkes FLEX-koncept och är i storlekar från 82 till102 kvm boyta. Den allmänna säljstarten skedde den 25 mars och radhusen har sålts från 2.695.000 kr.

-Det känns fantastiskt roligt att alla radhus i Prästgårdsängarna har sålts på mindre än en månad sedan den allmänna säljstarten. Vi ser generellt ett stort intresse för VeidekkeFLEX-konceptet över hela Sverige och det är särskilt kul att vi attraherar unga och familjebildare som letar efter sitt första ägda boende, säger Jonas Keide, försäljningschef för Veidekke FLEX

De flesta av radhusen i Prästgårdsängarna har en boyta om 102 kvm i två plan och köparna kan välja mellan 6 olika planlösningar - från 3 till 5 rum och kök med möjlighet till dubbel takhöjd över kök eller vardagsrum. Likt alla bostäder som bygger på Veidekke FLEX-konceptet har valet av planlösningsalternativ varit kostnadsneutralt vilket innebär att priset är detsamma oavsett vilken planlösning som köparna har valt.

-Vi vet att vi har lyckats utveckla ett bostadskoncept som efterfrågas av marknaden och det är naturligtvis en stor del av förklaringen till att vi sålde slut så snabbt. Många har sett radhusen i Prästgårdsängarna som ett sätt att förverkliga drömmen om ett eget bostadsrättsradhus med trädgård i en lugn idyll, säger Mats Fryxell, affärsenhetschef för Veidekke FLEX

Mer information om Prästgårdsängarna och Veidekke FLEX finns här:

För mer information och intervjuer, vänligen kontakta:
Mats Fryxell, affärsenhetschef Veidekke FLEX, Veidekke Eiendom, 070-602 18 87
Jonas Keide, försäljningschef Veidekke FLEX, Veidekke Eiendom, 072-221 71 58
Jonas Engelblom, Marknad- och kommunikationschef, Veidekke Eiendom, 070-222 92 23

• Stockholm

Veidekke Eiendom AB och Veidekke Entreprenad AB ingår i Veidekke ASA som är Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 8 600 anställda. Veidekke ASA är noterat på Oslobörsen och hade 2019 en omsättning på ca 38,8 miljarder NOK.

Veidekke i Sverige bedriver såväl bostadsutveckling som entreprenadverksamhet inom bygg- och anläggningsområdet. Verksamheten i Sverige har ca 2 400 anställda och en omsättning på ca 12,1 miljarder NOK (2019). _____________________________________________________________________________________________________________

Veidekke Eiendom AB, Box 1503 SE-172 29 Sundbyberg, Svetsarvägen 15, SE-171 41 Solna tfn +46 8 635 61 00

Mats Fryxell

Affärsenhetschef Flex Veidekke Eiendom AB +46 706 02 18 87