Pressmeddelande -

​Vendre e-Commerce går mot strömmen - plattformen börjar erbjuda försäljning på kinesiska

Att e-handeln från Kina ökat markant de senaste åren har få missat. Postnord har kämpat med att hantera alla Kina-paket och Arlandas terminaler är överbelastade av alla paket. Nu vill Vendre vända trenden. Med sin nya lansering vill de hjälpa svenska företag nå ut i världen. Genom uppdaterad funktionalitet i plattformen möjliggör de nu försäljning på kinesiska.

— Vendres plattform erbjuder sedan länge internationell försäljning med språkhantering, moms, valutakonvertering, ip lookup och andra funktioner, men detta kommer bli första gången vi lanserar en e-handel på kinesiska, säger Karl Kihlbom, grundare och VD på Vendre.

— Vi vill med vår e-handelsplattform få företag att se möjligheterna med den internationella marknaden, istället för att skrämmas av konkurrens från öst. Vår plattform stödjer försäljning till hela världen, med en och samma e-handelslösning, säger Karl Kihlbom, grundare och VD på Vendre

Via Vendre har kunden samma administration för hela e-handeln, man väljer själv vilka länder man vill sälja till. Frakt- och betalsätt styrs beroende på vilket land kunden handlar från. Vill man ha olika priser, frakt- eller betalsätt i olika länder så skapar man det för aktuella länder och begränsar vilka länder de ska vara valbara i. Allt för att optimera ens chanser att nå globalt och vända import-trenden. Chanserna att expandera ska inte bromsas av bristande språkkompetens eller eller på grund av begränsningar i e-handelsplattformen.

— Vi ser att trenden går mot att allt fler vill sälja internationellt och vi har redan märkt av ett stort intresse för vår uppdaterade funktion för att förenkla internationell försäljning, säger Karl Kihlbom.

Fotnot: Den nya funktionen med butiksstöd för kinesiska släpps i mars.

Vendre har spetskompetens inom e-handel. Företaget grundades 2007 av Karl Kihlbom och bygger en marknadsledande e-handelsplattform som jobbar med konverteringsoptimering. Bland Vendres kunder finns bland annat Webhallen, Gymgrossisten, Diskteknik/Martin Servera, Harmoniq, Nackabyggnadsvård, Brittfurn och Printworksmarket .

• näthandel
  • webhandel