Alumnibloggen: SurveyLegend

Alumnibloggen: SurveyLegend

En legendarisk känsla att vara skaparna bakom SurveyLegend

SurveyLegend är en enkätlösning skapad med kärlek. Teamet består av fem personer med en stor dröm och med mycket hjärta.

”Våra åldrar, bakgrunder, kunskaper, personligheter och erfarenheter skiljer sig åt. Tillsammans är vi ostoppbara, vi är ett, vi är Survey Legend” säger Jasko Mahmutovic, VD.

SurveyLegends resa startade redan under Jaskos tid som student, då han stod inför valet att börja jobba för någon annan eller att våga följa sin egen dröm. Drömmen blev valet och idag lever han och andas drömmen, drivandes bolaget SurveyLegend tillsammans med ett starkt team.

”Efter att ha lanserat en första version 2011 lärde vi oss oerhört mycket. Vi lärde oss snabbt vad vi gjort fel samt vad vi gjort rätt. SurveyLegend växte med användare och fick betalande kunder över hela världen, men inte snabbt nog. Vi fick väldigt mycket feedback, användarna gillade det de såg och tyckte lösningen var ok - men de ville ha fler funktioner. År 2012 beslutar vi oss att börja om på nytt, något vi aldrig ångrat efter det. Med all den kunskap och feedback vi fått ta del av sedan den första lanseringen blev det lättare att välja rätt väg för att skapa SurveyLegend” säger Jasko.

SurveyLegend föddes på nytt den 15 juni 2014, och växer idag med 30-40 användare om dagen med intresse från hela världen. ”Responsen vi fått från användarna är överväldigande, de älskar det vi gjort. Vi älskar att vara älskade, känslan man får när användarna använder lösningen aktivt och mailar en med feedback och beröm är omöjlig att beskriva, något man enbart kan uppleva som grundare av ett bolag” säger Jasko.

SurveyLegend gör det möjligt för användaren att skapa snygga enkäter på sin dator eller surfplatta. Du anpassar utseendet på din enkät efter ditt behov och SurveyLegends lösning illustrerar resultatet på ett visuellt tilltalande sätt. Inga tidigare kunskaper av marknadsundersökningar behövs, verktyget gör det enkelt för användaren att leverera som ett proffs. SurveyLegend vill ge privatpersoner och företag, stora som små, makten att skapa mobilvänliga, vackra enkäter med lätthet och ”med ett leende på läpparna”.

Jasko ser ljust på framtiden : ”SurveyLegends resa har varit fylld av äventyr där vårt entreprenöriella driv satts på prov gång på gång. Men precis som varje Legend har vi tagit oss igenom dem och blivit starkare. Fler äventyr väntar!”

Survey Legend består av: Jasko Mahmutovic, Robert Michalski, Bjarne Bülow, Kiarokh Moattar och Rick Wahl.

Survey Legend tävlade i Venture Cup år 2011. www.surveylegend.com