Tidigare tävlande tar över stafettpinnen

Tidigare tävlande tar över stafettpinnen

För två år sedan stod Malin Burman som tävlande i Venture Cup och tog sig hela vägen till Regionfinalen. Nu ska hon driva arbetet med att få in fler affärsidéer till Venture Cup framåt i Jämtland. Venture Cup har inte haft någon person på plats i Jämtland sedan 3 år tillbaka och för att visa sin satsning i Jämtland kommer Venture Cup Nords Regionfinal att hållas i Östersund den 15 maj i vår.

Malin Burman tävlade i Venture Cup med sin idé Kriskonsulterna under våren 2012. Nu kommer hon att vara Venture Cups ansikte i Jämtland och jobba deltid med att få fler idéer att delta i tävlingen.

”Venture Cup sporrade mig till att skriva affärsplan och komma igång på riktigt med min idé”, säger Malin Burman. ”Det ska nu bli roligt att få bidra till att andra vågar testa sina idéer”, fortsätter Malin.

Venture Cup återfinns tillsammans med Mid Sweden Science Park på Campus Östersund.

”Jämtland är ett viktigt län för oss och vi har en tradition på många spännande och intressanta idéer härifrån. Det ska bli kul att få ännu mer fart på Venture Cup i Jämtland”, säger Oskar Riby, regionchef Venture Cup Nord.

Venture Cup Nord kommer under våren, 15 maj att arrangera sin Regionfinal i just Östersund, och där ska Norrlands bästa affärsplaner koras.

Venture Cup är Sveriges ledande tävling för de som vill utveckla sin affärsidé till ett framgångsrikt affärskoncept och starta företag. Venture Cup genomför varje år två rikstäckande tävlingar för entreprenörer med syfte att hjälpa med utveckla sin affärsidé och starta företag. Venture Cup är en ideell organisation som bildades i Sverige 1998 av McKinsey & Company och finns idag i hela Norden. Organisationen stöds av Sveriges samtliga stora högskolor och universitet och drivs i samarbete med näringsliv och offentlig sektor. Via en genomtänkt process med handledning och feedback från experter, utbildningar och workshops inspireras och stöttas människor att utveckla sina idéer till framtidens växande tillväxtföretag. Hittills har över 13 000 affärsidéer processats i tävlingen och av dessa har ca 30 procent utvecklats till företag. www.venturecup.se