Dalkia vinnare av Energismart Awards 2011

Dalkia har tilldelats utmärkelsen Energismart Awards 2011. Företagets helhetssyn inom energifrågor och unika och marknadsledande erbjudanden gällande energieffektivisering och optimering var det som juryn föll för.

Utmärkelsen är instiftad av el-teknikgrossisten Elektroskandia och delades för första gången ut under mässan Elfack 2011 som ägde rum 9-13 maj i Göteborg. Priset är uppdelat i två kategorier, kund respektive leverantör, och bedömningen görs av en jury utifrån de nominerade företagens helhetssyn, engagemang och profil gällande energifrågan.

Dalkia stod som segrare i kundkategorin bland annat tack vare den omfattande elförbrukningsreducering som företaget åstadkommit som driftansvarigt på S:t Görans sjukhus i Stockholm. Effektmätningar har visat på en förbrukningssänkning om motsvarande 62 procent.

Juryns motivering
"Med en helhetssyn gällande energifrågan hos era kunder samt med ert unika erbjudande avseende uppföljning och underhåll så anser vi att Dalkia är marknadsledande i sitt slag. Stora installationer och referenser hos bland andra landstinget gör detta företag till en given vinnare av Energismart Awards 2011."

— Vi är väldigt glada över att vårt målmedvetna arbete att utveckla nya typer av energieffektiviserings och hållbarhetslösningar uppmärksammas. De senaste åren har vi lagt stora resurser på utveckling av nya lösningar som hanterar fastighetsägarnas utmaningar inom området. Vi märker även ett ökande intresse för mer komplexa samarbetsformer, där vi som partner inom energieffektivisering och hållbarhet tar ett större ansvar och där vi via avtal garanterar att energieffektiviserings- och miljömål uppnås, säger Johan Ström, Business Developer, Dalkia.

Johan Ström, Business Developer, +46 8 550 501 01

Läs mer om detta på Energismart Awards 2011