Resan till den första julen

Här är berättelsen om när Jesus föddes! Resan till den första julen är en bok med sex pop-up-scener och ett jullandskap att vika ut och berätta om eller leka med. Från ett håll en bok med hela berättelsen och från ett annat håll ytterligare en bok där alla personerna som är med i julevangeliet får presentera sig: Maria, ängeln, Josef, herden, åsnan, Jesus och de andra. I kuvertet på pärmens insida finns de lösa julkrubbefigurerna!

Resan till den första julen (originaltitel: The Christmas Journey Storybook) återberättar julevangeliet för förskolebarn och barnfamiljer. Bakom den finns tre upphovspersoner: Juliet David som har skrivit, Linda Birkinshaw som har gjort alla konstruktioner och Simon Abbot som har gjort figurerna och bilderna.

Författare: Juliet David

Illustrationer: Simon Abbott

Konstruktion: Linda Birkinshaw

Översättning: Anna Braw

ISBN: 978-91-526-3473-8

Utgivning: 22 oktober 2015, Verbum

Pris: Från 99 kr/st

Besök verbum.se för mer information

• julevangeliet
  • förskola
  • barnböcker

Verbum ger ut Kyrkans Tidning, Sändaren och Amos och är en av de ledande utgivarna av teologisk litteratur i Sverige. Verbums mål är att främja kyrkans röst i samhället. Verbum ingår i Berling Media AB.