Håll koll på din batteristatus under vinterförvaringen - batterivarnaren från Verktygsboden talar om när du behöver ladda

Blogginlägg -

Många är vi med fordon som bara används under sommaren. Innan det är dags att ställa undan motorcykeln, husbilen, veteran- eller sportbilen, vill vi ge våra bästa tips för den långa vinterförvaringen.

Talar om när det är dags att ladda batteriet
Gunson batterivarnare kontrollerar din batteristatus och påminner dig att sätta batteriet på laddning. Batterivarnaren visar hela tiden batteriets nivå och piper när spänningen når under 12,2 Volt.

Ta hand om ditt fordon på bästa sätt
> Gör en rekonditionering på bilen innan du ställer in den. Efter en ordentlig tvätt och vaxning vet du att bilen är hel och ren under vintern.

> Du vill inte gärna låta din bil stå på bra däck som riskerar att bli platta. En enkel lösning är Pela Tyresaver, som bibehåller formen på däcken.

> Skydda bilen från damm och klåfingriga, med ett extra bilöverdrag