Blankt och finpolerande. PELA oscillerande polermaskin lämpar sig bra till polering av mörka lacker för att få bort hologram.

Ergonomisk oscillerande polermaskin med mjukstart

Oscillerande och med mjukstart, vibrationsreducering och varvtalsstabilisering. Nu adderar Verktygsboden ytterligare en polermaskin till sitt sortiment.

PELA oscillerande polermaskin är en ergonomisk polermaskin som gör det enkelt att få ett bra poleringsresultat – särskilt för nybörjaren och på mörka lacker. Polermaskinen har 21 millimeters oscillerande rörelse och en variabel hastighet utan förlust av vridmoment vid lägre varvtal. Maskinen är utrustad med varvtalsstabilisering, vibrationsreducering och mjukstart, som både skonar handleder och förhindrar stänk av polermedel vid start. PELA oscillerande polermaskin har en extra lång elkabel på fem meter och levereras med sidohandtag, blocknyckel samt fyra polersvampar i olika hårdheter.

En oscillerande polermaskin är enkel att använda, säker för nybörjaren och bra till att bland annat få bort så kallade hologram. Till skillnad från en roterande polermaskin som endast roterar runt sin egen axel, har en oscillerande polermaskin egenskapen att den roterar i en ojämn cirkulerande rörelse där polerhuvudet åker från sida till sida samtidigt som den roterar.

PELA polermaskin, oscillerande