Har du frågor om våra maskiner? Fråga experten Magnus!

Har du frågor om våra maskiner? Fråga experten Magnus!

Drömmer du om en egen mekanisk verkstad men vet inte vad du ska köpa? Känner du dig ringrostig på svarvning eller fräsning? Behöver du hjälp med service på din metallmaskin? Vänd dig till vår expert Magnus Johansson.

Metallmaskiner har alltid varit en stor del av Verktygsboden. Sedan starten 1985 har vi satsat hårt på att ta fram ett så komplett och kvalificerat utbud av maskiner och reservdelar som möjligt och vi är idag stolta över vårt sortiment inom såväl metallsvarvning och borrning/fräsning som sågning/kapning och plåt- och rörbearbetning. Då tillverkningen av alla metallmaskiner sker inom vår egen verksamhet har vi dessutom full kontroll i produktionsprocessen, från idé till framställning. Expertisen det ger oss omsätter vi i vardagen till en personlig och effektiv service gentemot våra kunder.

Verkstadsansvarige Magnus Johansson har bokstavligen växt upp med metallmaskiner. Redan som 3-åring hängde han med sin pappa i hans mekaniska verkstad. Det finns inte mycket som Magnus inte har lärt sig om mekanik sedan dess. På Verktygsboden ansvarar han för reparation och service samt teknisk support av våra produkter.  Amatörer som vill bygga sin egen drömverkstad men är osäkra på vilken utrustning de ska börja med. Verkstadsmekaniker som behöver specialtillbehör för att lösa kundens förfrågan. Kunder som har problem med till exempel svarvningen. Hur fungerar den här maskinen? Varför blir det si eller så? Frågorna ser olika ut från dag till dag.
-  Vi hjälper kunden hela vägen, från att välja maskin till hur de ska använda den. Det skiljer oss från en del företag i branschen. Vi har kunskapen. Jag vill kunna erbjuda den bästa lösningen för varje enskild kund, oavsett om det är den dyraste produkten i vårt sortiment. Det gör också att vi har många lojala kunder, säger Magnus.

Borgstena showroom
I Verktygsbodens showroom i Borgstena finns alltifrån en pelarborr till en bandsåg uppställda. Hit kan du komma för att prova och känna på produkterna inför ett köp. På anläggningen finns även reservdelslagret och verkstaden om du vill prata reparation av din maskin. Här finns också Magnus om det är något annat du undrar med metallbearbetning.

Verktygsboden– bra verktyg till bra pris

Sofia Edwardsson

Presskontakt Marknad