Pela Sämskskinnsmangel – torrt sämskskinn utan att vrida händerna

Pela Sämskskinnsmangel – torrt sämskskinn utan att vrida händerna

Trött på att inte få ur vattnet ur sämskskinnet? Nu behöver du inte längre vrida händerna. Med Pela Sämskinnsmangel blir torkningen både enklare och roligare. Mangeln är ett hett julklappstips till alla bilentusiaster, från Verktygsboden.

För torkning av bil, båt, motorcykel eller plastprodukter efter en tvätt är sämskskinnet en beprövad metod. Ibland kan det dock vara ansträngande att behöva vrida ur sämskskinnet för hand ett antal gånger. Nu kan du göra urvridandet till en både enkel och effektiv uppgift, hemma i ditt garage. Lösningen är en sämskskinnsmangel.

Pela Sämskinnsmangel är den perfekta presenten till bilälskaren. Kanske rentav en julklapp till far eller bror? Handmangeln är en rejäl mangel tillverkad i stålplåt som smidigt avlägsnar 90 procent av vattnet i såväl sämskskinn som andra torkdukar. Den fungerar även till att få exempelvis svampar och tvätthandskar torrare. Sämskskinnsmangeln monteras enkelt på en bänk, bordsskiva eller liknande.

Verktygsboden– bra verktyg till bra pris

Pela Sämskskinnsmangel