Nytt sätt att lyfta bilen – Hydrauliska hjulramper. Bara hos Verktygsboden.

Nytt sätt att lyfta bilen – Hydrauliska hjulramper. Bara hos Verktygsboden.

Kör upp bilen på ramper och höj med en hydraulpump. Lättare än så blir det inte att meka med bilen. Hydrauliska hjulramper från Verktygsboden lyfter 40 centimeter och ger gör-det-själv-mekaren bra åtkomlighet under motorn. Ramperna tar liten plats och passar både låga bilar och bilar som är svåra att lyfta med domkraft.

För de som tröttnat på pallbockar och domkraft eller inte får plats med en 2-pelarlyft i garaget, finns det hydrauliska hjulramper. Den smarta anordningen är en av Verktygsbodens egenimporterade produkter och en toppsäljare.

-          Hydrauliska hjulramper har funnits i vårt sortiment i cirka ett år och de blir väldigt bra mottagna när vi visar dem. De är speciellt bra för moderna bilar när man inte vet vart man ska lyfta, säger vd Lars Edwardsson.

Flera möjligheter
Ramperna mäter 12,5 centimeter i nedfällt läge, vilket är en stor fördel för lyfthantering av låga bilar. Med den hydrauliska fotpumpen pumpas bilen lätt och ledigt upp till ett önskat läge, maxläge är 40 centimeter. I upphöjt läge är det lätt att komma åt att meka under bilen, där en domkraft ofta kan vara i vägen. Ramperna kan användas på alla stabila underlag. Man kan också med fördel arbeta med en ramp/sida av bil i taget. Se mer i vår produktfilm.

Välj mellan lyftkapacitet
upp till 900 kg: pris 2925 kr, ink moms.
upp till 1500 kg: pris 3975 kr, ink moms.

Verktygsboden – bra verktyg till bra pris

För mer information kontakta vd Lars Edwardsson, telefon 070-790 36 50 eller lars.edwardsson@verktygsboden.se