Jobbsugna pensionärer allt hetare på arbetsmarknaden

Att lösa bemanningsproblem med veteranbemanning har blivit allt vanligare och efterfrågan på erfarna och jobbsugna pensionärer fortsätter att öka.

Veteranbemanning – ett ess i rockärmen för många företagare

Att lösa både tillfälliga bemanningsproblem vid sjukdom, semester eller arbetstoppar och bemanningsproblem som är mer återkommande några timmar då och då är ofta en stor utmaning för många företagare. Att dessutom lösa problemen med kort varsel, rätt kompetens och erfarenhet, utan höga startavgifter eller långa bindningstider är en svår nöt att knäcka. – Det är här vi kommer in i bilden med en lösning som ger flera vinnare, säger Mats Claesson, vd på Veteranpoolen AB. Våra medarbetare har valt att fortsätta arbeta efter sin pensionering för att de vill, kan och mår bra av det, men inte på heltid. Därför kan vi snabbt ta även de korta akuta uppdragen, något som gör oss till en flexibel resurs för företagare i alla branscher.

Receptionister, ekonomer eller lagerpersonal?

Företag i alla branscher vänder sig till Veteranpoolen för att få hjälp med de flesta positioner. – Alla våra medarbetare har lång arbetslivserfarenhet och behöver ingen lång upplärningstid, säger Mats Claesson. Dessutom har de en arbetslust som lätt smittar av sig.

Ett företag som har lång erfarenhet av veteranbemanning är RISE ICT i Kista som anlitat Veteranpoolen i snart fem år. – Vi valde att anlita Veteranpoolen för att vi även ville komplettera teamet med just en äldre erfaren person, och det har funkat väldigt bra. Vår veteran Louise Magnesten hjälper till en gång per vecka och tar hand om allt från post, gemensamma utrymmen till reception, säger Lena Nilsson, på RICE ICT.

Kontakta oss gärna

Vill du ha bilder eller komma i kontakt med våra lokala kontor och få lokala referenser – kontakta, Karin Högman, pressansvarig, 0708-961 961, karin.hogman@veteranpoolen.se

Har du frågor om Veteranpoolen och vår veteranbemanning – kontakta Mats Claesson, VD, 0704-269 259, mats.claesson@veteranpoolen.se

Fakta om Veteranpoolen

• Bemannar de flesta företagspositioner – både korta och längre uppdrag.
  • Hushållsnära tjänster, trädgård och hantverk för privatpersoner
  • Ca 50 kontor runt om i Sverige
  • Tillväxt 2015: 33 %
  • Omsättning 2015: 129 MSEK

En kontakt - all kompetens
Våra medarbetare är erfarna, yrkesskickliga och engagerade pensionärer som utför allt från hushållsnära tjänster, hantverk och trädgårdskötsel åt privatpersoner till att snabbt rycka in och bemanna de flesta positioner inom ett företag. Med kontor på ca 50 orter runt om i landet är vi den största aktören i Sverige inom vår bransch och vi fortsätter att utvecklas, växa och bidra till ett bättre samhälle, varje dag.

Jacob Almstedt

Presskontakt Affärsområdesansvarig Bemanning 070-575 81 60