Veteranpoolen tomtar i både varuhus och stuga

Att hyra in en tomte till sitt varuhus har blivit allt mer populärt bland många företagare och även bland vanliga familjer som vill slippa gå ut och handla tidning när det är som mysigast där hemma. Så här års strömmar tomteuppdragen in på Veteranpoolens många kontor från norr till söder. - Det är inte bara hantverk, städ, trädgård och bemanningsuppdrag som efterfrågas av oss längre, vi får fler och fler förfrågningar på tomteuppdrag också, säger Håkan Viklund, som driver ett av kontoren i Stockholm.

Varuhuskedjan Åhléns har bokat flera tomteuppdrag hos Veteranpoolen i år och veteranen Rolf Vestman har fått i uppdrag att vara tomte på Åhléns i Sickla varje lördag hela december. Och det är många barn som kommer fram med nyfikna frågor om var tomten kommer ifrån och hur han hinner med sitt tidspressade uppdrag.

- Det är ett jättekul uppdrag och mina veteraner älskar det. För Åhléns är det en fördel att snabbt få en extra medarbetare när det är säsongstopp som julen är i många butiker. Dessutom har ju våra tomtar lång erfarenhet och behöver ingen upplärning. Och de rycker gärna ut för bara ett par timmar då och då, säger Håkan Viklund.

Håller tron på tomten levande

Åker vi lite längre söder ut i vårt avlånga land möter vi även här flera tomtar som just nu ligger i hårdträning inför sina uppdrag. Att boka en privat tomte kan göra så att man tror på tomten lite längre. Veteranen Ingvar Andersson brukar alltid bestämma med kunden att någon vuxen ska gå ut och köpa tidningen några minuter innan han ska knacka på. När tomten sedan kommer tror alla att det är den vuxne.

- Att komma hem till familjer som vill hålla tron på tomten levande är otroligt kul, men det roligaste är att se minen hos både vuxna och barn när ”den vuxne” kommer in med en tidning i handen, medan jag fortfarande är kvar. Den är obetalbar säger Ingvar.

Kontakta oss gärna

Håkan Viklund, kontorsansvarig, sthlm sydost: hakan.viklund@veteranpoolen.se, 08-518 165 55

Rolf Vestman, veteran, sthlm sydost: 08-518 165 55

Tommy Mårtenzon, kontorsansvarig, Malmö: tommy.martenzon@veteranpoolen.se, 0709-34 31 16

Ingvar Andersson, veteran, Malmö: 0735-20 10 04

Karin Högman, pressansvarig, Veteranpoolen AB: karin.hogman@veteranpoolen.se, 0708-961 961

• veteranpoolen ab
  • veteranpoolen
  • veteranbemanning
  • håkan viklund
  • pensionär
  • tomteuppdrag
  • arbeta efter pension

Våra medarbetare är erfarna, yrkesskickliga och engagerade pensionärer som utför allt från hushållsnära tjänster, hantverk och trädgårdskötsel åt privatpersoner till att snabbt rycka in och bemanna de flesta positioner inom ett företag. Med kontor på nära 50 orter runt om i landet är vi den största aktören i Sverige inom vår bransch och vi fortsätter att utvecklas, växa och bidra till ett bättre samhälle, varje dag.