Veronica Hedenmark besöker slottet under en workshop om värdebaserat ledarskap

Kompassrosen och Guldklubban håller i en workshop på slottet, om värdebaserat ledarskap och hur detta skulle kunna minska samhällsklyftorna. Veronica Hedenmark, vinnare av Kompassrosen 2009, är van vid att jobba med ett värdegrundsbaserat arbete och kommer närvara under eftermiddagen.

Workshopen öppnas av Hans Majestät Konung Carl XVI Gustaf och under eftermiddagen får deltagarna lyssna till de intressanta föreläsarna Christel Armstrong Dalvik, VD och koncernchef för Stena fastigheter och Johan Oljeqvist, VD för Fryshuset sedan 2010 och tidigare VD för Myrorna. Föreläsningarna följs sedan upp med rundabordsdiskussioner.

Veronica Hedenmark har sedan 1997, då hon grundade sitt företag VH assistans, arbetat med värdegrundsfrågor och är idag en drivande kraft bakom personer med funktionshinders rätt till lika villkor i samhället. Detta låg i grunden till Veronica Hedenmarks nominering för Kompassrosen, Konungens eget stipendium till unga ledare som Veronica tilldelades 2009.

- Jag bestämde mig tidigt för att driva mitt företag både med tanke och omtanke. Vi vänder oss till människor med normala behov som kräver en särskild insats för att kunna leva sitt liv som om de inte haft ett funktionshinder, säger Veronica Hedenmark.

• slottet
  • guldklubban