Veronica på slottet

HMK konungen, drottning Silvia och kronprinsessan Victoria står som värdar när de kungliga stiftelserna ska presenteras för särskilt inbjudna gäster under devisen ”Goda idéer för en bättre värld”.

Veronica Hedenmark, grundare av VH assistans kommer att delta i seminariet.

- Det känns fantastiskt att det dagliga arbetet som vi på VH assistans utför för att hjälpa personer med funktionshinder och skapa möjligheter till delaktighet och arbetstillfällen uppmärksammas. Såväl på ledningsnivå som genom våra personliga assistenters arbete skapar vi framtidstro, motverkar utanförskap i samhället och är förebilder för andra, främst barn och ungdomar. Våra aktiviteter, kollon och resor är alla sätt att skapa gemenskap för personer med funktionshinder.

Efter 16 år arbetar Veronica Hedenmark fortfarande heltid i sitt företag, nu som styrelseordförande. VH assistans är med sina 1000 anställda Sveriges femte största företag inom personlig assistans, och det enda familjeägda på denna nivå, övriga ägs av riskkapitalister.

- Det viktigaste inom socialt entreprenörskap är att följa sina värderingar och alltid driva ett värdegrundsbaserat ledarskap.

Se mer information på assistans.tv

• HMK
  • slottet
  • kungen
  • stipendier
  • drottningen silvia
  • kronprinsessan victoria
  • vh assistans

• Stockholm

VH assistans grundades av Veronica Hedenmark 1997, vi har 14 års erfarenhet av att arbeta för barn, ungdomar och vuxna med funktionshinder. Idag är vi mer än 1000 medarbetare från Kiruna i norr till Ystad i söder. VH assistans har tre olika delar. VH assistans, VH kids och VH action. VH assistans för alla med höga krav på sin assistans. VH kids, för barn med funktionshinder, deras syskon och kompisar. VH action, personlig assistans med attityd för unga vuxna med funktionshinder. Vi anordnar även skidresor, bad- och solresor samt sommarkollon varje år, och man behöver inte vara kund hos oss för att delta.