Konstnärer mot intolerans!

Kända konstnärer i spännande samarbete med Teskedsorden och Bukowskis. Auktion 14 maj 2014

Bukowskis Contemporary våren 2014 bjuder på möjligheten att ropa in nutida konst av hög kvalitet med förmånen att dessutom stödja en god sak! Teskedsorden tog kontakt med några av Sveriges mest framstående och omtyckta konstnärer, däribland Cecilia Edefalk, Max Book, Ann Edholm och Andreas Eriksson, som alla valt att skänka ett verk till förmån för stiftelsens arbete för tolerans och mot fanatism.

Teskedsorden vars främsta målgrupp är barn och unga arbetar med kultur som verktyg för att nå ut och skapa förståelse, därför är detta samarbete särskilt roligt, säger Camilla Nagler, Teskedsordens generalsekreterare.

Bukowskis bidrar genom att marknadsföra och sälja konstverken utan provisioner. Det betyder att köparen inte behöver betala någon inropsavgift, utan endast det klubbade priset. Förutom tjugo procent som går till konstnären tillfaller pengarna Teskedsordens verksamhet.

Konstverken auktioneras ut på Bukowskis Contemporary i Stockholm den 14 maj 2014. Visningen sker den 7–13 maj på Arsenalsgatan 4

För övriga upplysningar och pressbilder kontakta Lova Wallerö Frostenson

Email: lova.wallerofrostenson@teskedsorden.se • Telefon: +46 70 360 04 79

www.teskedsorden.se

TESKEDSORDEN För tolerans Mot fanatism

foto: Andreas Eriksson, "Landskap utan titel"

• Konst

• tolerans
  • konst
  • samarbete
  • ungdom
  • bukowskis
  • antirasism
  • andreas eriksson
  • cecilia edefalk
  • max book
  • ann edholm

Teskedsorden är en stiftelse som grundades 2006 av Tidningen Vi. Stiftelsen arbetar för tolerans och respekt människor emellan. Intolerans och fanatism utgör ett växande hot i dagens samhälle. Stiftelsens målsättning är att nå ut till unga människor och få dem att reflektera kring dessa viktiga frågor.

Just nu: Kampanjen Inte en främling hyllar mångfalden och skapar nya förebilder. Läs på inteenframling.se