Mer Smak nominerad till Årets Matinspiration!

Pressmeddelande från AB Tidningen Vi

Mer Smak nominerad till Årets Matinspiration!

För första gången har en tidning nominerats till priset Årets Matinspiration. Det är Mer Smak, Coops kundtidning, som har förfört juryn.

I februari kom första numret av den helt omgjorda kundtidningen ut. Ledordet för omgörningen var, förutom vardagsnytta, just matinspiration. Därför är nomineringen självklart ett fint betyg på att redaktionen inom AB Tidningen Vi tog fram precis den tidning som kunden efterfrågade.

– Upprepade läsarundersökningar visar att Coops kunder verkligen uppskattar sitt nya matmagasin, uppdragsgivaren är oerhört nöjd och själva tycker vi också att vi gör en kanonbra mattidning … Så att bli nominerad till Årets Matinspiratör känns helt enkelt fantastiskt roIigt, säger Anna Thorsell, redaktionschef på Mer Smak.

Vinnaren av priset Årets Matinspiration ska vara ett företag, butik, butikskedja eller personer som genom sitt arbete med matinspiration har skapat mervärde för företaget och kunderna. Någon tidning har tidigare inte nominerats.

– Att ge ökad matglädje i vardagen är vår bärande uppgift och det görs ju just genom inspiration. Om inte magasinet inspirerar tappar det direkt sin funktion. Att dagligvaruhandeln nu sett detta arbete och valt att nominera oss är fantastiskt, fortsätter Anna Thorsell.

Tidningen Fri Köpenskap arrangerar årligen Dagligvarugalan där personer och företag som under året gjort något utöver det vanliga inom dagligvaruhandeln hyllas. Galan syftar till att lyfta branschen och inspirera till utveckling, att lyfta fram goda exempel, bra insatser och kreativitet.

Tidningen Vi har i 100 år levererat högkvalitativ journalistik. De senaste åren har bolaget även tagit sig an ett fåtal utvalda och kvalitativa kundtidningsuppdrag. Bland kunderna finns, förutom Coop, även exempelvis Riksteatern, Visit Värmland och Akademibokhandeln.

För ytterligare information kontakta AB Tidningen Vi:s VD Sofia Wadensjö Karén på telefon: 070-536 71 59

• mer smak
  • mersmak
  • dagligvarugala
  • dagligvarugalan
  • matinspiration
  • matinspiratör

AB Tidningen Vi ägs av KF och ger bland annat ut Tidningen Vi och Vi Läser. Tidningen Vi startade 20 mars 1913 och är i dag en av Sveriges mest välrenommerade tidskrifter. Vi Läser startade hösten 2008 och är det självklara valet för alla bokälskare. Företaget bedriver även en omfattande event- och reseverksamhet. Inom kundtidningsdelen produceras ett flertal kvalitativa titlar, bland andra Mer Smak åt Coop, Läs! åt Akademibokhandeln, Värmland åt Visit Värmland samt nummer.se åt Riksteatern.