Nationaldagsfirande med Teskedsorden

Den 6 juni, på nationaldagen, arrangerar Teskedsorden en bokrelease för den trespråkiga upplagan av Pernilla Stalfelts barnbok Vem är du? En bok om tolerans! Boken har nu översatts till arabiska och engelska. Dagen bjuder på pyssel och musikunderhållning för hela familjen.

Boksläppet med Behrang Miri äger rum kl 13. Alla barn får var sin bok!

Behrang Miri är rappare, skådespelare, samhällsdebattör, föreläsare med mera. Han deltog i Melodifestivalen 2013 och är just nu aktuell som programledare för Aftonbladet TV:s ”Partiprogrammet”.

Historiska museet har fri entré, och hela programmet pågår mellan 12 och 16. Museet har bland annat vernissage för ”Gränslöst” ett samarbetsprojekt med SFI (svenska för invandrare), liksom liveuppträdanden där nationalsången framförs på olika språk.

Hela dagen är ett samarbete med Historiska Museet och Folkets röst (ett projekt finansierat av Kulturbryggan).

Historiska museet, Narvavägen 13-17, Stockholm

* För övriga upplysningar och pressbilder kontakta Lova Wallerö Frostenson

Email: lova.wallerofrostenson@teskedsorden.se • Telefon: +46 70 360 04 79

• tolerans
  • musik
  • språk
  • historia
  • litteratur
  • bokrelease
  • teskedsorden
  • behrang miri
  • pernilla stalfelt

• Stockholm

Teskedsorden är en stiftelse som grundades 2006 av Tidningen Vi. Stiftelsen arbetar för tolerans och respekt människor emellan. Intolerans och fanatism utgör ett växande hot i dagens samhälle. Stiftelsens målsättning är att nå ut till unga människor och få dem att reflektera kring dessa viktiga frågor.

Box 2052, 103 12 Stockholm | info@teskedsorden.se | www.teskedsorden.se

Teskedsorden har 90-konto! Vill du vara med och påverka? Sätt in ditt bidrag på Teskedsordens Plusgirokonto 900275-9 eller Bankgirokonto 900-2759. Hur mycket eller lite du än ger är du med i vår gemensamma strävan för tolerans och mot fanatism.