Ny tidning från AB Tidningen Vi

Visit Värmland ger i april ut ett nytt magasin som berättar om landskapets kända och okända skatter. Magasinet tas fram i samarbete med AB Tidningen Vi. Tidningen Vi producerar sedan tidigare bland annat Mer Smak för Coop och tidningen Läs! för Akademibokhandeln. Visit Värmlands nya tidning blir det första landskapsmagasinet för Tidningen Vi och uppdraget ligger den redaktionella arbetsgruppen mycket varmt om hjärtat.

– Vi är så taggade över att ett magasin om Värmland står på tur i vår varsamt växande kundtidningsverksamhet. Personligen kan jag inte tänka mig något annat landskap i Sverige som jag hellre vill göra en tidning om. Därför var det givet för oss att kontakta Värmland när vi ville erbjuda ett landskapsmagasin utöver det vanliga. För mig är det ett drömprojekt inte minst på grund av min egen värmländska bakgrund, säger Sofia Wadensjö Karén, vd på AB Tidningen Vi.

­­I dagarna nådde den helt omgjorda Mer Smak sina läsare, även den en produktion av AB Tidningen Vi.

– Responsen har varit överväldigande. Nu är det Visit Värmland som härnäst ska överraska genom ett magasin med hög journalistisk kvalitet och spännande läsning, fortsätter Sofia Wadensjö Karén.

Laila Gibson är vd på Visit Värmland och berättar mer om samarbetet med Tidningen Vi:

– Vi är glada och stolta att Tidningen Vi har valt just Värmland som första landskap att profilera i ett särskilt magasin. Den kvalitet som finns i Vi:s nuvarande produktioner kommer även att genomsyra magasinet Värmland. Arbetet med ett nytt magasin är en viktig pusselbit i arbetet med att fylla begreppet Värmland med berättelser om personerna, platserna, naturen och kulturen. Vi vill skapa lust att besöka detta kontrasternas landskap.

För ytterligare information kontakta projektledare Alexandra Kindblom på telefon 070-73 514 63 eller e-post alexandra.kindblom@vi-tidningen.se eller vd Sofia Wadensjö Karén på telefon 070-536 71 59 eller e-post Sofia.WadensjoKaren@vi-tidningen.se.

• Tidningar, tidskrifter

• visit värmland