Richard Kruuse till Vi Media AB

Vi Media AB rekryterar Richard Kruuse från Offside Press. ”Richard är helt rätt person för att ytterligare förstärka de senaste årens positiva trend”, säger vd Sofia Wadensjö Karén.

Vi Media AB har framgångsrikt satsat på såväl en omfattande event- och reseverksamhet som en högkvalitativ kundtidningsaffär och har dessutom kunnat presentera rekordresultat fem år i följd. Rekryteringen av Kruuse är ett viktigt steg i arbetet framåt med fördjupade samarbeten, en växande annonsaffär och ett mer strategiskt sälj kring eventverksamheten.

• –Med tanke på de fina förutsättningarna – vår goda ekonomi, bra upplagor och starka varumärken – känns det extra fantastiskt att kunna låta en person som Richard gå loss här hos oss. Vi har sett vad han har gjort på sin tidigare arbetsplats och är väldigt förväntansfulla inför att få in hans breda kunnande och kontaktnät samt oefterhärmliga energi, säger vd Sofia Wadensjö Karén.

Kruuse har en bakgrund som marknads- och försäljningschef på Offside Press. Sedan tidigare har han även haft olika roller på Aftonbladet, Sandrew och Expressen.

• –Jag har trivts otroligt bra under mina år på Offside Press, men när den här chansen dök upp i våras kunde jag omöjligt säga nej. Nu ser jag verkligen fram emot att träffa byråer, marknadschefer och nya annonsörer för att diskutera alla de möjligheter som jag ser kring Vi Medias produkter och erbjudanden, säger Richard Kruuse.

Såväl Vi som Vi Läser har stabila upplagor med 131 000 läsare respektive 46 000 läsare. Dessutom har företaget årligen ett 30-tal läsarresor samt tusentals läsare på alla de event som anordnas. Kring dessa finns stora möjligheter att skapa ytterligare affärer. Liksom kring de nya, spännande satsningar som ligger i pipeline – som t ex en offensiv poddsatsning och större eventsamarbeten.

• –Jag ser verkligen fram emot att få vara med och bidra med idéer och affärer kring de framtida satsningarna, säger Richard Kruuse avslutningsvis.

Kruuse börjar på Vi Media AB i början av oktober.

För ytterligare information:

Sofia Wadensjö Karén, vd, Vi Media AB/chefredaktör, Tidningen Vi, 0705-36 71 59

Richard Kruuse, försäljningschef, Vi Media AB, 0708-12 43 00

Vi media AB ägs av KF och ger bland annat ut Tidningen Vi och Vi Läser. Tidningen Vi startade 20 mars 1913 och är i dag en av Sveriges mest välrenommerade tidskrifter. Vi Läser startade hösten 2008 och är det självklara valet för alla bokälskare. Företaget bedriver även en omfattande event- och reseverksamhet. Inom kundtidningsdelen produceras ett flertal kvalitativa titlar, bland andra Mer Smak åt Coop, Läs! åt Akademibokhandeln, Lyckoslanten åt Swedbank, Öppet Hus åt Riksbyggen samt Rädda Livet åt Cancerfonden.