Vi gör korsord!

Lagom till midsommar kommer den nya titeln Vi Korsord. Tidningen ges ut under Tidningen Vi:s varumärke och är därmed senast i raden oneshots från företaget. För ett år sedan utgav förlaget en jubileumstidning i samband med att Vi fyllde 100 år. Och tidigare i våras utkom Vi Trädgård.

– Det fantastiska är att vi kan angripa i stort sett vilket ämne som helst. När vi sätter på Vi-glasögonen blir titeln helt unik – oavsett ämne. I oneshoten Vi Trädgård skrev vi om odlande och trädgård i ett vidare, kulturhistoriskt perspektiv. Det finns mängder av trädgårdstidningar, ändå var vår oneshot helt sin egen.

I Vi Korsord angrips ämnet korsord ur ett vidare perspektiv. Bara för att ta några exempel: Vilka är konstruktörernas vassaste vapen, kan korsordslösande verkligen förhindra demens, hur ser korsordets historia ut – och kan man lösa korsord på kinesiska? Men viktigast av allt, i Vi Korsord medverkar gräddan av Sveriges konstruktörer, som till exempel HC Nygårdhs & Stina Berge, Jerry Waldemarsson, Åsa Bodell, och Peter Johansson.

– Det fantastiska teamet som står bakom titeln har verkligen samlat Sveriges skickligaste korsordsmakare i en och samma tidning. Det här blir rena rama festyran för landets alla korsordsnördar, säger Sofia Wadensjö Karén avslutningsvis.

Margaretha Nordgren har varit redaktör för tidningen och bakom layouten står Matilda Strandler.

Vi Korsord kostar 59 kronor och finns i butik från 20 juni.

För ytterligare information:

Sofia Wadensjö Karén, vd för AB Tidningen Vi och chefredaktör för Tidningen Vi, sofia.wadensjo@vi-tidningen.se, 0705-36 71 59

• tidningen vi

AB Tidningen Vi ägs av KF och ger bland annat ut Tidningen Vi och Vi Läser. Tidningen Vi startade 20 mars 1913 och är i dag en av Sveriges mest välrenommerade tidskrifter. Vi Läser startade hösten 2008 och är det självklara valet för alla bokälskare. Företaget bedriver även en omfattande event- och reseverksamhet. Inom kundtidningsdelen produceras ett flertal kvalitativa titlar, bland andra Mer Smak åt Coop, Läs! åt Akademibokhandeln, Värmland åt Visit Värmland samt nummer.se åt Riksteatern.