Vi Läser har fått ny sajt!

Boktips står i centrum när Vi Läser lanserar en ny sajt i dag. Bokmagasinet, som ges ut av Vi Media, har i tio år lyft fram den bästa litteraturen och på kuppen blivit ett nav för bokälskare i Sverige.

-Vi har frågat läsare vad de uppskattar mest och förutom de stora porträtten och reportagen så framhåller väldigt många läsare våra boktips. Därför får tipsen en särskild plats på vår nya sajt, säger Jonas Eklöf, chefredaktör Vi Läser.

Besökaren kan filtrera fram sin anpassade lista bland närmare 500 boktips. Tipsen dyker också upp i anslutning till artiklar där en särskild bok nämns.

I övrigt kommer sajten att innehålla engagerande och lustfylld läsning för bokälskaren, både webbunikt material och sådant som också finns i magasinet.

-Med nya sajten kommer ännu fler att kunna upptäcka Vi Läser, säger Jonas Eklöf.

Johanna Jackson, webbredaktör, och Matilda Strandler, AD, har också jobbat i projektet.

Det är Äventyret som byggt sajten, där Elin Waern har varit designer, Harald Notini utvecklare och Samuel Brynolf projektledare.

-Det är så roligt att Vi Läser nu har fått en ny fin sajt, säger Unn Edberg, publisher på Vi Media.

-Vi är mitt i en digital omställning av förlaget, journalistiken och affären. Vi Läser är en första lansering där vi har jobbat nära användarna för att utforma en digital plattform med nerv och premiumupplevelse. Under året kommer det att komma ytterligare sajter från oss.

Vi Media ger ut magasinen Vi och Vi Läser med en sammanlagd räckvidd av 168 000 samt har en omfattande event- och reseverksamhet och uppdragspublicering.

För mer information kontakta:

Jonas Eklöf: 076-8611700 jonas.eklof@vi.se

Vi media AB ägs av KF och ger bland annat ut Tidningen Vi och Vi Läser. Tidningen Vi startade 20 mars 1913 och är i dag en av Sveriges mest välrenommerade tidskrifter. Vi Läser startade hösten 2008 och är det självklara valet för alla bokälskare. Företaget bedriver även en omfattande event- och reseverksamhet. Inom kundtidningsdelen produceras ett flertal kvalitativa titlar, bland andra Mer Smak åt Coop, Läs! åt Akademibokhandeln, Lyckoslanten åt Swedbank,  Rädda Livet åt Cancerfonden samt KF:s årsredovisning och Riksbyggens hållbarhetsredovisning.