Vi nr 6 2014: Seegers seger

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2014 09:05 CEST

Osannolik stjärna
”Överväldigande! Storslaget! Galet!” utbrister Doug  Seegers. För en tid sedan var han en hemlös gatumusikant. Men så upptäcktes han av tv-programmet ”Jills veranda”. Nu har han skivkontrakt och kommer till Sverige på stor sommarturné.

Myten om D-dagen

Den 6 juni är det 70 år sedan D-dagen, de allierades invasion av Normandie. ”Där vände andra världskriget”, har vi fått lära sig. Men D-dagen ”uppfanns” i en spelfilm från 1962 – syftet var att tona ner Sovjets insats i kampen mot nazismen.

Världens sämsta landslag

De har inte vunnit en match på 17 år. Största förlusten är 0-31. Men Amerikanska Samoas landslag i fotboll ger aldrig upp. I en ny dokumentär presenteras kämparna.

Dessutom:
·  Porren smyger sig in i mainstreamlitteraturen.
·  Nils Dardel i helfigur i stor sommarutställning.
·  Svensken blir allt mer passionerad sko-konsument.

Vi nr 6 finns ute i butik den 30 maj.

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA:

Sofia Wadensjö Karén, vd och chefredaktör: 010-744 24 02, 070-536 71 59,
sofia.wadensjo@vi-tidningen.se

AB Tidningen Vi ägs av KF och ger bland annat ut Tidningen Vi och Vi Läser. Tidningen Vi startade 20 mars 1913 och är i dag en av Sveriges mest välrenommerade tidskrifter. Vi Läser startade hösten 2008 och är det självklara valet för alla bokälskare. Företaget bedriver även en omfattande event- och reseverksamhet. Inom kundtidningsdelen produceras ett flertal kvalitativa titlar, bland andra Mer Smak åt Coop, Läs! åt Akademibokhandeln, Värmland åt Visit Värmland samt nummer.se åt Riksteatern.

Kommentarer (0)