Viametrics tar första steget mot Europa

- avtal är signerat med distributör i Danmark

I dagarna har Viametrics skrivit ett distributörsavtal med danska Vemco om försäljning av Viametrics produkter på den danska marknaden. Avtalet innebär startskottet för en planerad expansion och export av företagets mycket uppskattade besöksräknarsystem.

- Vemco är en perfekt partner för oss. De har stor erfarenhet av besöksräknarsystem och känner till den danska marknadens möjligheter och behov. Vi ser med tillförsikt fram emot Viametrics lansering i Danmark, säger Peter Skoglund, VD på Viametrics.

Kim Marott, försäljningsansvarig på Vemco, ser också fram emot att få presentera Viametrics för den danska marknaden och säger:

- Viametrics GSM-baserade webblösning ligger steget före det som finns på den danska marknaden idag. Referenserna i Sverige och Norge är också verkligen fina och vi har goda förhoppningar om att snabbt etablera produkterna här också. Vi ser verkligen fram emot samarbetet med Viametrics.

Etableringen i Danmark är bara första steget i Viametrics uttalade målsättning om att bygga upp ett distributionsnät som täcker in hela Europa. Inom kort räknar företaget med att knyta ytterligare distributörer till sig och ser en mycket stor marknadspotential, framförallt för huvudprodukten Viametrics Entrance.

För ytterligare information, kontakta:

Peter Skoglund, VD Viametrics

peter@viametrics.se