Gör dig redo för århundradets fight mellan Mayweather och Pacquio med Viaplay

Boxningsvärlden har väntat i tio år – nu är det äntligen dags. På lördag den 2 maj på MGM Grand Garden i Las Vegas ska det en gång för alla avgöras vem som är världens bästa, Floyd Mayweather jr eller Manny Pacquiao. Viaplay ger dig chansen att se den efterlängtade matchen.

Från och med i dag finns matchen tillgänglig att förköpa på Viaplay som pay per view. Som uppladdning har Viaplay säkrat dokumentärserien Inside Mayweather vs. Pacquiao och dokumentärfilmerna Mayweather vs Pacquiao NOW och Mayweather vs Pacquiao At Last.

- Det här är en av historiens mest efterlängtade boxningsmatcher, och vi vill erbjuda våra kunder ett unikt innehåll om boxningslegenderna Floyd Mayweather jr och Manny Pacquiao även inför den stora matchen, säger Viasats sportchef Per Nunstedt.

Inside Mayweather vs. Pacquiao är en närgången dokumentärserie som ger en intim bild av Mayweathers och Pacquiaos väg fram till århundradets match.

Filmteamet är med överallt, i gymmet såväl som i hemmet, och vi får en unik inblick i de vitt skilda drivkrafterna bakom två legendariska mästare.

Mayweather vs Pacquiao NOW och Mayweather vs Pacquiao At Last är två dokumentärfilmer som följer den sex år långa resan mot den mest efterlängtade fighten i modern tid. Filmerna är 22 respektive 57 minuter långa. Vägen fram till århundradets match har präglats av pengabråk, hemliga möten, dopningsanklagelser, rykten och besvikna boxningsfans som inte förstått varför fajten alla vill se verkat omöjlig att få till.

För mer information om hur du kan köpa fighten, besök viaplay.se

• ppv
  • ott