Viaplay lanserar ny varumärkesidentitet – Everyone Happy

Viaplay, Nordens ledande streamingtjänst av underhållning för hela familjen, lanserar idag sin nya varumärkesidentitet. Viaplay får en ny logotyp och tagline och från början av nästa år ett helt nytt reklamkoncept.

Viaplay lanserar idag sin nya visuella identitet. Lanseringen är ett första steg och kommer att följas av ett nytt större reklamkoncept som kommer synas från och med nästa år.

Viaplay lanserades 2011 och mycket har hänt med produkten sedan dess. Vi tar idag nästa steg och markerar det visuellt, då vi med våra unika innehållsrättigheter inom film, serier, barninnehåll och sport, har positionen som nordens ledande streamingtjänst för hela familjen, säger Louise Wachtmeister, Director of Brand and Communications MTGx och Viaplay.

Viaplay var, då servicen lanserades 2011, först ut på den nordiska marknaden. Streamingmarknaden har växt och Viaplay är idag nordens ledande streamingtjänst av underhållning för hela familjen. I takt med det satsar Viaplay stort på innehåll med bland annat Viaplay Premiere, som ger användaren nya serier först och med en barnsektion som är starkast på marknaden med exklusiva rättigheterna såsom Nickelodeon och Disney. Detta tillsammans med lokala produktioner och livesport i världsklass gör Viaplay till den självklara streamingtjänsten för hela familjen.

Den visuella identiteten är det första som möter ögat och vi vill förmedla vår unika position som hela familjens favoritdestination för underhållning. Vi är stolta över vårt ursprung och har därför valt att behålla tydligheten i varumärket, medan färg och typsnitt speglar en ny era av digital underhållning med tillgänglighet, lekfullhet och värme, och som alltid har användaren i fokus för att i alla lägen leverera den mest engagerande, smarta och relevanta upplevelsen för just dig, avslutar Louise Wachtmeister.

Viaplay finns på följande plattformar: PC, Mac, Android- och iOS-enheter, Viaplay-boxen, Smart TV, Xbox 360, PlayStation® 3 samt PlayStation® 4.

Läs mer om Viaplay på: viaplay.se