Viaplay nominerad till Connected World TV Awards 2013

Viaplay är nominerad till Connected World TV Awards 2013 i kategorierna "Best Connected Application of the Year" och "Best Online Content Service of the Year".

"Grattis till alla våra finalister, inklusive Viaplay, som har nominerats i två kategorier – "Best Connected Application of the Year" och "Best Online Content service of the Year." - BPL-Broadcast.

Priserna delas ut av BPL Broadcast, IBC:s partner vid utveckling och marknadsföring av IBC Connected World och uppmärksammar den spännande utvecklingen inom tv/video och sändningar över Internet. IBC Connected World är en del av det årliga IBC-konventet (International Broadcasting Convention) som hålls i Amsterdam och är det största arrangemanget för professionella aktörer som skapar, hanterar och levererar underhållning och nyheter över hela världen.

– Vi är stolta över att vara den enda nordiska aktören som är nominerad i dessa två prestigefyllda kategorier. Det är en bekräftelse på att vi har lyckats och det ger oss inspiration att arbeta ännu hårdare för att utveckla vår produkt. – Säger Niclas Ekdahl, VD på Viaplay.

Vinnaren tillkännages den 16 september på Okura Hotel i Amsterdam.

Läs mer om Viaplay på: www.viaplay.se
Läs mer om Connected World TV Awards på: www.connectedworldawards.tv
Läs mer om BPL på: www.bpl-broadcast.com

Viaplay är Skandinaviens ledande online-tjänst för TV, film och sport. Viaplay erbjuder hela säsonger av serier, marknadens största utbud av nya storfilmer och direktsända sportevenemang i världsklass som Engelska Premier League, UEFA Champions League, NHL och Formel 1. Viaplay finns på datorer, smartphones, läsplattor, Smart TV, Viasat Set-Top-Boxar och Xbox360 och Playstation 3. Läs mer på www.viaplay.se.