Viaplay nominerad till CSI Awards 2013

Pressmeddelande   •   Aug 01, 2013 09:26 CEST

Viaplay, Nordens ledande streamingtjänst för TV, film och sport är nominerade i kategorierna  Best content-on-demand solution och Best TV Everywhere/multi-screen video, på CSI Awards 2013.

-Grattis Viaplay. Särskilt TV Everywhere kategorin är bland de mest populära med det högsta antalet anmälda bidrag, och att bli nominerad i ett så intensivt konkurrensutsatt område är en bra prestation.-Goran Nastic, redaktör CSI

CSI utmärkelserna etablerades 2003, och är bland de mest prestigefyllda och konkurrenskraftiga teknik-utmärkelserna i branschen, för att erkänna och belöna innovation och kvalitet.

- Vi är hedrade över att vara nominerad till dessa två prestigefyllda kategorier. Det är ett bevis på den framgång vi har haft och får oss att arbeta ännu hårdare för att ytterligare utveckla vår produkt. - Niclas Ekdahl, VD på Viaplay.

Vinnaren kommer att tillkännages den 13 september på CSI Awards 2013, som hålls på IBC konferensen i Amsterdam.

Läs mer om Viaplay på: www.viaplay.se

Läs mer om CSI Awards på: http://www.csimagazine.com/awards/

Viaplay är Skandinaviens ledande online-tjänst för TV, film och sport. Viaplay erbjuder hela säsonger av serier, marknadens största utbud av nya storfilmer och direktsända sportevenemang i världsklass som Engelska Premier League, UEFA Champions League, NHL och Formel 1. Viaplay finns på datorer, smartphones, läsplattor, Smart TV, Viasat Set-Top-Boxar och Xbox360 och Playstation 3. Läs mer på www.viaplay.com.