Viaplay presenterar en höst fylld av intriger, drama, komik och brottsbekämpning

Även om sommaren och de ljusa nätterna närmar sig sitt slut så kan du se fram emot mysiga stunder i soffan med Viaplay. Höstens första månader bjuder på mängder av rafflande sit-com komik, tårfyllt drama och fartfylld brottsbekämpning - allt på Viaplay!

- Det är fantastiskt att kunna erbjuda så många stora serier med så stor variation i höst. Genom fler och fler exklusiva Viaplay Premieres fortsätter vi att befästa vår position som Nordens ledande streamingtjänst som erbjuder något för alla, oavsett ålder, tycke och smak, säger Lina Brounéus, COO Content Viaplay / MTGx.

Hösten på Viaplay presenterar helt nya serien Blunt Talk, som liksom övriga titlar i konceptet Viaplay Premiere har exklusivt premiär på Viaplay direkt efter USA. Utöver Blunt Talk kommer succén Empire med sin andra säsong samt The Blacklist säsong 3.

Blunt Talk säsong 1

Blunt Talk handlar om den brittiska nyhetsuppläsaren Walter Blunt som flyttar till Los Angeles tillsammans med sin alkoholiserade "mans-tjänare" och ett rigoröst bagage av misslyckade äktenskap bakom sig. Tillsammans har de intentionen att erövra de amerikanska kvällsnyheterna men Walters omdömeslösa beslut - både under och utanför sändning - försvårar ambitionen markant.

Empire säsong 2, premiär 24/9

Hela 17.6 miljoner såg säsongsavslutningen i USA, vilket gör serien till en av årets hetaste serier. Empire handlar om Lucious Lyon, spelad av Terrence Howard, som är kungen av hiphop. Han är charmig och skärpt, VD för Empire Entertainment, och en före detta gangster. Hans musikimperium har skördat framgångar i många år, men allting förändras när han drabbas av en sjukdom som inom tre år kommer att göra honom förlamad. Klockan tickar och han måste lära sina tre söner hur de ska styra bolaget, så att de i sin tur kan ta över hans livsverk.

The Blacklist säsong 3, premiär 2/10

I denna hyllade serie, producerad av Jon Bokenkamp och John Davis fortsätter vi att följa Raymond "Red" Reddington och Elizabeth "Liz" Keen. I decennier har den före detta agenten "Red" varit en av FBI:s mest efterlysta brottslingar men redan i säsong 1 överlämnade han sig mystiskt åt FBI för att tillsammans med dem jaga personer på sin "Blacklist", en lista som inkluderar allt från korrupta politiker och maffialedare till spioner och terrorister.