Division 1-fotboll på Viasatsport.se

Viasat har förvärvat rättigheterna till division ett i fotboll (herrar) 2014. Matcherna kommer att sändas exklusivt, live och gratis på viasatsport.se.
– Det finns en stor charm och ett omfattande lokalintresse kring svensk division 1-fotboll, säger Viasat Sports programchef Per Nunstedt.

Viasatsport.se sände redan i fjol det dramatiska kvalet till superettan och intresset var stort. Från och med säsongsstart kommer det att sändas en match per omgång från seriespelet gratis på viasatsport.se. Rättigheten innefattar även kvalet till superettan.

I division 1 återfinns lag med stor tradition, som IK Brage, Umeå FC, Trelleborg och Örgryte, storsatsande Athletic FC med flera ex-allsvenska spelare och lag som Dalkurd, med starka supporterföljen.

– Det här är ytterligare ett steg i viasatsport.se:s omfattande satsning på svensk idrott. Redan idag erbjuder vi en kontinuerlig bevakning av de högsta serierna i basket, volleyboll, bordtennis, curling, volleyboll och konståkning. Vi gör även nedslag i HockeyAllsvenskan, och nu är vi mycket nyfikna på svensk division 1-fotboll, säger Per Nunstedt.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Darin, tf pressansvarig Viasat Sport

Mobil: 073-699 19 91

Per Nunstedt, programchef Viasat Sport

Mobil: 070-825 14 31

Viasat Sverige är en del av den internationella mediekoncernen Modern Times Group (MTG), med verksamhet på fyra kontinenter inom fri-TV, betal-TV, radio och TV-produktion. MTGs Viasat Broadcasting sänder fri- och betal-TV via egen satellitplattform och tredjepartsnätverk, samt distribuerar TV-innehåll över internet. MTG är också den största ägaren av CTC Media, Rysslands största oberoende TV-bolag. Modern Times Group är ett tillväxtföretag och är noterat på Nasdaq OMX i Stockholm. För mer information, gå in på www.mtg.se.

• Bio, film, foto

• viasatsport