Inte bara OS i Viasat i helgen - kolla höjdpunkterna här

OS är i full fräs och tablåerna är späckade med vintersport, men övriga rättigheter rullar på.
Bland helgens höjdpunkter märks Arsenals tidiga revanschchans mot Liverpool, NBA:s All Star-match, svenska stjärnskott i boxningsringen och golfstjärnan Caroline Hedwall i Australien.

– Det är förstås kul att kunna erbjuda ett så brett spann, med LPGA-golf, klassisk FA-cup och Nordic Fight Night med våra svenska boxningslöften, under samma period som OS, säger Viasat Sports programchef Per Nunstedt.

Lördag

04.00, 03.00 (natt mot lördagen respektive natt mot söndag), Viasat Golf/HD/Viaplay: LPGA-touren
LPGA-touren spelas i Australien och flera svenskor är i farten, bland andra Caroline Hedwall, som slog till med ett hole in one, och ligger i ledning inför helgen. Anna Nordqvist ligger fyra. Håll även ögonen på Cheyenne Woods, brorsdotter till en viss Tiger. Cheyenne har anklagats för att bjudas in till tävlingar på grund av hennes efternamn, men förra veckan motbevisade hon tvivlarna när hon vann en stor tävling i Australien.

14.55, Viasat Hockey/HD/Viaplay: Karlskrona–Oskarshamn, HockeyAllsvenskan
Karlskrona är inblandat i toppstriden, medan Oskarshamn kämpar kring det övre kvalstrecket.

18.30, TV10.se/Viaplay: Nordic Fight Night med tre svenskar

20.30, TV10.se/Viaplay: Cage Warriors, MMA

TV10 är reserverat för OS-sändningar, därför sänds lördagens Nordic Fight Night gratis på TV10.se.  Hemmaboxaren Patrick Nielsen är kvällens stora stjärna. Obesegrade svenskarna Anthony Yigit, Klara Svensson och Otto Wallin går också upp i ringen. Senare blir det MMA-dramatik från London i galan Cage Warriors, även det gratis på TV10.se.

Söndag

16.55, Viasat Fotboll/HD/Viaplay: Arsenal–Liverpool, FA-cupen
Förra lördagen förnedrade Liverpool Arsenal med 5-1 hemma på Anfield. Redan på söndag får Arsenal chans på revansch hemma på Emirates, när Liverpool kommer på besök i FA-cupen.

19.00, Viasat Golf/HD/Viaplay: Northern Trust Open, PGA-touren
Följ upplösningen på klassiska Riviera utanför Los Angeles. Tre svenskar är med i tävlingen, Fredric Jacobson, David Lingmerth och Carl Pettersson.

02.00, Viasat Sport/HD/Viaplay: NBA All Star Game
En höjdpunkt för alla basketälskare – NBA All Star Game. New Orleans står värd för matchen, och tittarna får se superstjärnor som LeBron James, Kevin Durant, Carmelo Anthony och Kobe Bryant i farten.

För bilder och ytterligare information se Viasats presshemsida: http://se.press.viasat.tv

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Darin, tf pressansvarig Viasat Sport

Per Nunstedt, programchef Viasat Sport