Nordisk Film ger exklusiva filmrättigheter till Viasat och Viaplay

Viasat och Viaplay stärker filmutbudet ytterligare med nya rättigheter genom Nordisk Film. Sista kapitlet av succén The Hunger Games - London Has Fallen samt flera populära nordiska filmer ingår i avtalet. Filmrättigheterna gäller exklusivt för Viasats och Viaplays kunderNorden över - med start sommaren 2016

Om nästa sommar blir lika regnig som i år kan den ändå vara räddad - med film. Nordisk Film ger exklusiva rättigheter till Viasats och Viaplays kunder med start sommaren 2016. Stora amerikanska premiärer och populära lokala titlar kommer att finnas tillgängliga på Viasats filmkanaler samt streamas på Viaplay. De flesta av titlarna redan ett år efter att de har gått upp på bioduken.

- Viaplay och Viasat stärker filmutbudet ytterligare med dessa exklusiva rättigheter, med amerikanska storfilmer kort efter biopremiärerna och populära nordiska produktioner. Vi är väldigt glada och stolta över dessa rättigheter och hoppas att våra användare ska glädjas åt det lika mycket som vi gör, sägerJakob Mejlhede Andersen, MTG EVP Head of Programming & Content Development

Populära svenska och norska kriminalserier såsom Johan Falk, Maria Wern och Irene Huss ingår dessutom i avtalet. Samtliga kan streamas på Viaplay redan från årsskiftet.

Genom Nordisk Films samarbete med stora partners såsom Lionsgate, DreamWorks Studios och Eyeworks ingår en mängd storfilmer i utbudet.

Filmerna kommer att finnas tillgängliga på Viasats filmkanaler: Viasat Film Hits, Viasat Film Premiere, Viasat Film Action, Viasat Film Family samt Viasat Film Comedy. Och på Viaplay genom följande plattformar: Mac, PC, iOS- och Android-enheter, Apple TV, Smart TV, Xbox 360, Xbox One, PlayStation® 3 samt PlayStation®.

• Bio, film, foto

• viasat film