Ola Salo efterfestar i Viasats nya reklamkampanj

Idag startar Viasats nya reklamkampanj som frontas av Ola Salo. Kampanjen ska få ännu fler att få upp ögonen för Viasats nya tjänst Viasat TV To Go och hur smidigt det är att ta med sig TV-kanalerna hemifrån.

I reklamkampanjen har Viasat tagit sig in i den glamrockande Ola Salos värld när han befinner sig på turné. Den första reklamfilmen bygger på en efterfest i ett hotellrum och spinner på den klassiska klichén att rockstjärnor gärna kastar ut TV:n från hotellrum. Kampanjen syftar till att visa upp den nya tjänsten Viasat TV To Go. TV-reklamen är framtagen tillsammans med Lowe Brindfors och produktionsbolaget Social Club. Musiken i reklamfilmen är låten ”Be the first to like me” från Ola Salos nya album ”Wilderness” som släpps den 20 maj.

- Det var en väldigt rolig inspelning. Helt klart en bra dag på jobbet, vi hade efterfest helt enkelt. En situation jag har en del erfarenhet av så det var en lagom stor skådespelarutmaning för mig, säger Ola Salo.

- Det blir ju helt klart mer komplicerat att vara rockstjärna nu när TV:n även finns i surfplattan. Ola har varit väldigt engagerad i framtagandet av kampanjen och nu har han ju dessutom möjlighet att ta med sig sin TV-upplevelse på sin turné i sommar. Vi hoppas såklart att Olas fantastiska insats i reklamfilmen ska göra att ännu fler provar Viasat TV To Go och ser hur lysande hela användarupplevelse i tjänsten är, säger Sandra Miller Kinge Marknadschef Viasat

TV-reklamen kommer att gå i TV under april och maj och kompletteras de närmsta veckorna med radio, banners och andra enheter.

Arbetsgrupp

Byrå: Lowe Brindfors