Viasat förlänger NFL-rättigheter

Pressmeddelande  •  2012-02-21 11:47 CET

Viasat kan i dag meddela att man förlängt sändningsrättigheterna för NFL (National Football League) i hela fem år. De nya liverättigheterna sträcker sig över säsongen 2016 och innefattar även mobiltelefoni samt internet.

NFL-rättigheterna omfattar grundserie-matcher samt hela slutspelet inklusive finalmatchen Super Bowl. 2011 års Super Bowl sågs av inte mindre än 111 miljoner amerikanska tittare, vilket är det högsta antalet för något tv-evenemang, någonsin, i USA.

I Sverige kommer matcherna att direktsändas i den reklamfinansierade kanalen TV10 samt i Viasat Fotboll HD.

Samtliga söndagsmatcher kl 19.00 och 22.15 kommer även att ingå i Viaplays paket Tv+Film+Sport.

– NFL är en världsomspännande premiumrättighet. Tillsammans med oss har sporten byggt upp en lojal tittarskara i Sverige, och vi noterar att intresset bara ökar. Vi är därför mycket glada över att ha förlängt vårt samarbete i ytterligare fem år, säger Viasats sportchef Per Tellander.

Viasat har ägt de svenska sändningsrättigheterna för NFL sedan 2006.

Kommentarer (1)

2011 såg jag min första NFL match vid 47 års ålder,nu ser jag ett par i veckan och är helt fascinerad,fortsätt med detta nu...

- Mats Hälsing - 2012-11-13 19:58 CET

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom