Viasat förlänger NFL-rättigheter

Viasat kan i dag meddela att man förlängt sändningsrättigheterna för NFL (National Football League) i hela fem år. De nya liverättigheterna sträcker sig över säsongen 2016 och innefattar även mobiltelefoni samt internet.

NFL-rättigheterna omfattar grundserie-matcher samt hela slutspelet inklusive finalmatchen Super Bowl. 2011 års Super Bowl sågs av inte mindre än 111 miljoner amerikanska tittare, vilket är det högsta antalet för något tv-evenemang, någonsin, i USA.

I Sverige kommer matcherna att direktsändas i den reklamfinansierade kanalen TV10 samt i Viasat Fotboll HD.

Samtliga söndagsmatcher kl 19.00 och 22.15 kommer även att ingå i Viaplays paket Tv+Film+Sport.

– NFL är en världsomspännande premiumrättighet. Tillsammans med oss har sporten byggt upp en lojal tittarskara i Sverige, och vi noterar att intresset bara ökar. Vi är därför mycket glada över att ha förlängt vårt samarbete i ytterligare fem år, säger Viasats sportchef Per Tellander.

Viasat har ägt de svenska sändningsrättigheterna för NFL sedan 2006.

• viasat fotboll
  • tv10