Viasat lanserar Viasat TV To Go

Idag lanseras Viasat TV To Go. Viasat TV To Go är en ny tjänst där Viasats kunder kan se ett urval av sina TV-kanaler direkt i sin surfplatta.

Idag får de första kunderna hos Viasat möjlighet att börja använda den nya tjänsten Viasat TV To Go. Kunderna kommer att få testa och utvärdera den nya tjänsten för att komma med feedback kring kundupplevelsen. Under de kommande veckorna kommer Viasat TV To Go att rullas ut till Viasats kunder.

- Nu kan vi erbjuda våra Viasat-kunder ännu mer flexibilitet när de vill titta på högklassig underhållning, var och när det passar dem bäst. Att kunna ta med sig TV-kanaler även utanför hemmet är något vi vet att kunderna efterfrågar. För oss har själva användarupplevelsen varit central när vi utformat Viasat TV To Go och vi är mycket nöjda och stolta över hur enkel och smidig tjänsten är att använda, säger Jonas Karlén, VD på Viasat.

Till att börja med är det totalt 35 kanaler som kommer att vara tillgängliga i Viasat TV To Go. Kunderna kommer att ha tillgång till ett urval av de kanaler som man har i sitt vanliga TV-paket. I den första lanseringen kommer Viasat TV To Go att vara tillgänglig för användning på surfplattor. Senare kommer man också lansera Viasat TV To Go för webben och smartphones.

• Bio, film, foto

• viasat tv to go