VIASATS TV-UTBUD GÖRS TILLGÄNGLIGT HOS TELENOR

Viasat har tecknat ett långsiktigt avtal med Telenor som innebär att Viasat kan erbjuda TV-kanaler till Telenors IPTV-kunder. Viasats kanalpaket fortsätter att vara tillgängliga för abonnenter hos Telenors dotterbolag Bredbandsbolaget.

Viasats fri-TV-kanaler (TV3, TV6, TV8 och ZTV) inkluderas i Telenors egna baspaket via IPTV. Viasats betal-TV-paket Viasat Guld (Film, Sport, Barn och Dokumentär-paketen) samt Viasat Silver (Barn och Dokumentär-paketen) liksom den egna tjänsten Viasat OnDemand kommer att marknadsföras och distribueras till Telenors bredbandskunder i Sverige. Viasat OnDemand omfattar Playtjänster för Viasats fri- och betal-TV kanaler samt en hyrbutik med filmer, serier, dokumentärer samt livestreamad sport som kan köpas styckvis eller via paket.

”Vi har som ambition att leverera underhållning på TV-tittarens villkor. Man ska kunna se på TV när som helst och var som helst, oavsett hur man väljer att se på TV. Avtalet med Telenor är ett steg mot att uppnå detta", säger Hans Skarplöth, VD Viasat Sverige.

Viasats utbud har funnits hos Bredbandsbolaget i Sverige sedan 2004, då Viasats första IPTV-avtal tecknades. Det nya avtalet, som tecknats med Telenor, gäller för den norska och svenska marknaden.

Vad är Viasat OnDemand

Med Viasat OnDemand kan du välja att se vad du vill när du vill. Förutom förhandsvisningar av populära program hittar du Sveriges största Playkanaler, direktsänd sport och ett stort utbud av film, serier och dokumentärer – allt samlat på ett ställe. Tjänsten finns tillgänglig för alla på nätet på www.viasatondemand.se och direkt i TVn för de som har en digitalbox från Viasat med Viasat OnDemand abonnemang.

• on demand
  • tv1000
  • tv8 play
  • tv6play
  • tv4 play
  • tv3play
  • svt play
  • viasat ondemand
  • viasat on demand
  • digital box

Viasat AB är ett företag inom det internationella mediebolaget Modern Times Group MTG AB. Viasat ingår i Viasat Broadcasting som är det största affärsområdet inom koncernen och består av Fri-TV Skandinavien, Betal-TV Norden, Fri-TV Tillväxtmarknader och Betal-TV Tillväxtmarknader. Viasat sänder mer än 50 egna kanaler i 30 olika länder och når sammanlagt mer än 125 miljoner tittare. I Sverige sänder Viasat fyra egna fri-TV-kanaler och 18 egna betal-TV-kanaler samt ett brett utbud av nationella och internationella TV-kanaler.