Viati utsedd till Di Gasell för fjärde året i rad

Vi ser utmärkelsen som kvitto på både en snabb och framgångsrik expansion och att vi nått den genom nöjda kunder och medarbetare, säger koncernchef och grundare Roland Ekström. En gasell måste växa och tjäna pengar tre år i rad och omsättningen ska minst fördubblas. Mellan 2010 och 2013 har Viati Konsult AB växt med 200%. Viati har nu 120fastanställda och under perioden september 2013 till och med augusti 20143 omsatte Viati 189,5 miljoner kronor. Kriterier för att bli en Gasell: En Gasell har: - en omsättning som överstiger 10 Mkr - minst tio anställda - offentliggjort minst fyra årsredovisningar - minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret - ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren - ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt - i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner - sunda finanser Färre än 0,5 procent av alla Sveriges aktiebolag utses till Gasellföretag per år.