Vibostugan utökar och satsar på E-handel

Vibostugan inledde det nya året med att presentera ett mångdubblat utbud av stugor och förråd. Nu har även de mindre storlekarna fått ta plats i sortimentet. Friggebodar från 5-15 kvm och attefallshus 18,4-25 kvm. Ett utbud som ska kunna tillfredsställa de flesta vad gäller storlek, modell och prisklass. I sortimentet ingår även garage, carportar, garageportar och dörrar. En ny hemsida lanserades i januari, där man lätt kan beställa sin stuga i webbshopen. Utförlig presentation, byggbeskrivningar av varje hus finns att läsa eller ladda hem och behöver man ytterligare hjälp kommer en chat att finnas för personlig experthjälp. Timmerstugorna kommer som byggsats med färdigkapade och knutade timmerprofiler och de övriga husen med färdigspikade väggsektioner och gavelspetsar. Allt färdigpackat i paket som levereras med kranbil direkt till konsument.

Leverans till många länder

Produkterna finns hos ett flertal av byggvaruhusen i Sverige och även hos de nordiska grannländerna samt Tyskland.

- Varje byggvarukedja får sitt unika sortiment, så det är ett fantastisk stort och brett utbud av stugor vi har att erbjuda, berättar Sylve Nydén VD på Vibostugan.

- Vi vill påstå att vi kan detta med att bygga stugor och dörrar, utan och innan. Och med duktiga medarbetare utvecklar vi ständigt vårt sortiment och kan göra serier exklusivt för en kund, det är vi stolta över. Vi har över 100 modeller, 5-25 kvm som är svensktillverkad och av svenskt virke. Med ett mångårigt kunnande och personlig experthjälp till kunden, står vi nu redo för att möta marknaden, fastställer Sylve.

Återvinning och klimatsmart

Fabriken ligger naturskönt i Ambjörnarp och här har det byggts stugor och fritidshus i snart 40 år! All tillverkning sker på fabriken i Ambjörnarp, från hyvling av brädor till färdigspikade väggsektioner. Allt virke kommer från de svenska skogarna och är PEFC-certifierat. Fabriken värms upp med flis från den egna produktionen och spillbitar används i dörrtillverkningen.

• friggebod
  • attefallshus

Attefallshus & friggebodar från Vibostugan

Vibo utvecklar och marknadsför framförallt friggebodar, attefallsstugor och garage. I vår fabrik i Ambjörnarp i  har vi alltså funnits i över 50 år och vi har byggt stugor och fritidshus i snart 40 år! Det är vi duktiga på, och stolta över. All tillverkning sker i vår fabrik i Ambjörnarp i Västergötland

Alla vår hus, garage och förråd håller hög kvalitet. Allt virke kommer från de svenska skogarna och är PEFC-certifierat. Husen finns i både traditionell stil och en mer modern design. Vår stugor i Rustik-serien är byggda i kraftiga dimensioner. Våra stugor i Rustik-serien är byggda i kraftiga dimensioner. Vår Bas-serie är ett mycket prisvärt alternativ och dimensionen på virket något mindre. Alla hus och förråd är enkla att montera då de levereras med färdiga väggsektioner och gavelspetsar. Friggebodarna i timmer levereras som byggsats med färdigkapade och knutade timmerprofiler.Är man lite händig klarar man lätt att själv montera sitt hus. Utförlig byggbeskrivning medföljer och på vår hemsida finns även en beskrivning, steg för steg hur det går till.

Du köper huset direkt från vår hemsida - enklare kan det inte bli!